Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hansapank tõrjub ELi voliniku süüdistusi
Vastuseks küsimusele, mis toimub Euroopa kaardimaksete turul ja kas on konkurentsiprobleeme, ütles Üksvärav: "Mõnes Euroopa riigis on kaardiärisse sisenemise barjääre ja monopoolseid kaardiäriga tegelevaid organisatsioone, mis takistavad uute tegijate turuletulekut. Nendes riikides võivad olla ka kõrgemad teenustasud. Eesti kohta enamik konkurentsivoliniku väljaütlemistest ei kehti."
Üksvärav selgitas, et Eestis saab maksta kõikide rahvusvaheliselt tunnustatud kaartidega, kaardimaksete turule võib tulla iga pakkuja ja piiranguid ei ole. "Ühtse Euroopa maksekeskkonna mõte ongi selles, et tarbija saaks kaarti kasutada üle Euroopa sama lihtsalt ja mugavalt nagu oma kodukohas," rääkis Üksvärav.
"Kahjuks ei ole see Euroopas veel tagatud," lisas Üksvärav. "Näiteks Taanis ei saa turist paljudes kohtades oma kaardiga maksta, sest aktsepteeritakse ainult kohalikke kaarte." Kui õnnestubki leida teenindusasutus, mis võtab vastu tema Visa või Mastercardi, tuleb ostusummalt lisaks maksta 3-5%.
Üksvärava sõnul toob Euroopa Komisjoni finantsturu uuring konkurentsi pidurdajana välja ka erinevad tehnilised standardid. Sellest tingitult ei saa Eesti päritolu pank minna ja pakkuda makseterminali Rootsi kaupmehele ja vastupidi, sest tehnilised lahendused ei ühildu.
Üleeuroopaliste tehniliste standardite väljatöötamiseks on Euroopa Maksnõukogu moodustanud mitu töögruppi. "Niisugused turutõkked peavad Euroopa pankade, Euroopa Keskpanga ja Euroopa Komisjoni arvates kaduma ja suurem konkurents peaks ka teenused odavamaks muutma," ütles Üksvärav.