Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavalt reisimiseks vaja nutikust

    Eesti Noorteühenduste Liidus töötav Diana Tamm on reisinud läbi suure osa Euroopast, käidud riikide kontol on muude hulgas ka Jaapan, Venemaa ja Egiptus. "Mulle meeldivad väga lõunapoolsed arenevad demokraatiad, näiteks Ukraina. Lahe oli ka Horvaatias," mainib neiu.
    Välisreise tuleb Dianal aastas ette ligi kümmekond, paljud neist on töiste eesmärkidega, ent kindel koht on graafikus ka iga-aastasel puhkusereisil, kuhu minnakse koos sõpruskonnaga ja enamasti ikka autoga. Dianat võib kohata ka üksi reisikompsud seljas rändamas, ent sel juhul on ta teel mõne sõbra juurde, kes mõnes välisriigis elab.
    "Lapimaa reisil kulus meil kõigil vist ainult tuhat krooni. See oli müstika. Lõpus lõime arved kokku ja mõtlesime, et see ei ole võimalik, et nii vähe raha läks," lausub Diana naerdes. Raha säästab neiu sõpradega majutuse ja toidu pealt. Enamasti võetakse söök Eestist kaasa, ööbimiskohaks üritab sõpruskond leida mõne laheda nurgataguse või rahuliku rannariba, kuhu telk laiali laotada.
    Eelarve läheb Diana sõnul tavaliselt sõprade vahel jagamisele, enamik inimese peale kuluvast ühest-kahest tuhandest kroonist läheb bensiini ostmiseks. Reisil olles armastab Diana veeta aega looduses. "Mulle meeldib suvitada mere ääres, aga mitte nagu silk teiste läikivate inimestega koos," toonitab neiu.
    Kõige ontlikumaks reisijaks Diana ennast ei pea. "Kindlustust ma tavaliselt ei tee. Mõtlen enamasti läbi, milline on tõenäosus, et seal midagi juhtub," selgitab ta ning toonitab, et kindlustuse ja vaktsineerimise tegemine sõltub ikkagi sihtkohariigist.
    Sooduskaartide suur austaja neiu pole. "Ma ei kujuta ette, mida need kaardid mulle minu reisimisstiili juures annavad. Üldjuhul ma majutuse eest niikuinii ei maksa," mainib ta.
    "Reisimine annab rikkust südamesse. Reisides ma tunnen, et maailm on valla ja mitte miski ei ole võimatu."
    Sofia Zdobnõh käis tänavu veebruaris kahenädalasel puhkusel Marokos. Kombineeritud reis võttis tunduvalt rohkem aega, ent andis suurema vabaduse.
    Sofia reisi marsruudiks oli Tallinn-Berliin-London-Maroko, sihtkohaks Fes, tagasi samamoodi. Lennupiletite peale läks 3800 krooni, elamisele ning söögile-joogile kokku 2750 krooni. Otselend Tallinnast maksis samal ajal umbkaudu 12 000 krooni.
    Algselt oli neiul plaanis Hospitality Clubi kaudu majutus leida, kuid see toimis vaid ühel korral. "Hospitality Club on iseenesest väga hea, aga Marokos pole sellest väga palju kasu, sest seal ei tohi välismaalasi enda juurde öömajale võtta, kui selleks ei ole vastavat luba. Loa tegemine on muidugi tasuline ja keeruline, " räägib ta.
    Sofia usub, et talle sobib impulsiivne ja täpselt planeerimata reisimine. "Peamine pluss on odavus. Minu jaoks oli see ainulaadne kogemus: seljakott selga ja laia maailma! Väga vaba on nii olla," ütleb Sofia. Neiu rõhutab kindlasti eeltöö tegemise vajalikkust, miinusena toob aga välja kombineeritud reisi suure ajakulu.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.