Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E.O.S.-i piidleb mitu naftafirmast kosilast

    Kuigi Vene Severstaltransi osaluse müüki on põhjendatud pronkssõduri ning aprilli lõpu sündmustega, on naftatransiidiettevõte tegelikult müügis juba aasta aega.
    Transiidiekspert Raivo Vare usubki, et müügi põhjendused on pigem majanduslikud. Tema sõnul hakkab Venemaa tulevikus piirama masuudi eksporti. "Gaasi eksport on Venemaa jaoks prioriteet, elektrijaamad tahetakse gaasiküttelt üle viia kivisöele ja masuudile. Kuna masuudiküttele üleminek on tehnoloogiliselt lihtne, saab väljaveopiirangute abil suruda siseturul masuudi hinda alla."
    Venemaa aastane masuuditoodang on 56 miljonit tonni ning E.O.S-i kaudu läks Vare sõnul 10 miljonit tonni. Mõlemad E.O.S.-i terminalid, mis asuvad Maardus ja Muugal, on masuudi laadimiseks.
    Kui kevadel räägiti osaluse müügi kõnelustest Hollandi suurfirmaga Vopak, kellele kuulub pool Pakterminalist, ning Schelliga, siis nüüd ilmus Vene ajalehes Kommersant võimaliku ostjana välja ka Venemaa suuruselt kolmas naftatootja, ühisettevõte TNK-BP (Tjumennaja Neftenaja Kompanija - British Petroleum).
    Vare pidas TNK-BP-le kasulikuks oma terminali ostmist, kuna ta on ainuke suur naftatoodete vahendaja, kellel seni Tallinna piirkonnas oma terminali ei ole.
    Teisalt peab mitu transiidiäri tundvat inimest väljakäidud ettevõtete nimetamist jälgede segamiseks, sest võimalik ostja olevat hoopis Hollandi naftakompanii Trafigura, kelle äriks on kütuse varumine ning hinnatõusu ootamine ja siis sellelt teenimine.
    Trafigura tegutseb Ventspilsi ning Sillamäe sadamas. Ka oli tal osalus Paldiskis Alexela Terminalis.
    E.O.S.-i nõukogu liige Indrek Luukas ütles, et nõukogus on kokku lepitud, et müügiteemat kommenteerib nõukogu esimees Aleksander Nazarchuk. "Võib proovida ka juhatuse esimehelt Arnout Lugtmeijerilt infot saada," lisas ta. Välismaal viibinud Lugtmeijerit eile tabada ei õnnestunud.
    Ajakirjanduses väljakäidud 40-50 miljonit dollari suurust ostuhinda peab Vare väheseks, kuid tuleb vaadata ka firma kohustusi.
    Eelmise majandusaasta aruande järgi oli ASi E.O.S. Grupp võetud sündikaatlaenude ja käibekapitali arvelduste maht 2006. aasta lõpu seisuga ligi miljard krooni.
    767 miljoni krooni suuruse käibe juures teenis E.O.S. eelmisel aastal 268 miljonit krooni puhaskasumit.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.