Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nädal Peeter Raidla pilgu läbi

    Läinud nädala lõpus pärast Delfi ostmist kinnitas Ekspress Grupi suuromanik Hans H. Luik, et see tehing pole ämbrisseastumine. Ehkki mul on paha seda öelda - tunnen Luike ja tema praegust tegevjuhti Priit Leitot juba aastaid -, kajab minu kõrvus vali ämbrikolin. Ning selle põhjus ei peitu mitte ostus endas, vaid ostuhinnas (846 miljonit krooni).
    Nagu ilmneb Ekspress Grupi börsiteatest, pole Delfi omanik Interinfo Baltic OÜ enam kaugeltki see, mida näitab ettevõtte 2006. aasta aruanne. Kõik muud osalused peale Delfi ning selle Läti ja Leedu tütre on Interinfo Balticust tänaseks välja viidud. Interinfo Baltic hindas oma aastaaruandes Delfi osakaalu tütarettevõtetesse tehtud investeeringutes 0,2 protsendi peale. Tõsi, Belgia, Rootsi ja Soome taustaga Interinfo omanike aruandluse metoodikast on raske sotti saada. 2004. aastal MicroLinkilt 84 miljoni krooniga ostetud Delfi hinnati raamatupidamise eeskirjade põhjal järgmisel aastal ümber - Delfi netovara hinnati õiglaselt 9 miljoni ja nn firmaväärtus (peamiselt maine) 77 miljoni krooni peale. 2006. aasta lõpuks jäi sellest alles vaid 473 000 krooni ning Delfi väärtus nimetati korrigeeritud soetusmaksumuseks. Firmaväärtus oli aga kahanenud nullini.
    Delfi 2006. aasta aruanne pole veel äriregistrisse jõudnud. 2005. aasta seis on aga kesine. Kui 2004. aasta lõppes 2,9 miljoni krooni suuruse kahjumiga, siis 2005. aasta lõpetati 2,3 miljoni kroonise puhaskasumiga. 2006. aasta alguseks oli puhaskahjumiks kogunenud veidi alla 27 miljoni krooni. Tõsi, Delfi aruanded on konsolideerimata ning Läti ja Leedu tütar kajastuvad neis pikaajaliste investeeringute all kogusummas 7,7 miljonit krooni. Sestap lähevadki siintoodud andmed lahku Ekspress Grupi poolt börsile edastatud andmetest, mis on konsolideeritud. Samas ei maksa unustada, et nii Eesti, Läti kui ka Leedu Delfi kõik aktsiad olid enne müümist pankadele panditud ning sugugi mitte ilusast elust.
    Kui oletada, et Delfi teenib kõik järgnevad aastad vähemalt sama palju kui 2006. aastal (24 miljonit krooni), kulub kogu ostuhinna tagasiteenimiseks 35 aastat. Need asjaolud panevadki Luige ämbrid kolisema.
    Tallinna linnapea Edgar Savisaar püüab isegi oma juhiloast ilmajäämist näidata kangelassaagana. Ei otsinud välja küll täpseid tsitaate, kuid Savisaar ütles midagi sellist: "Ma ületasin kiirust puhkusel olles ja oma isikliku autoga sõites, mitte nagu peaminister Ansip." Tema heroilisust jagub ka muudesse valdkondadesse: "Kui oleksin peaminister, siis Eesti Raudtee ei oleks praegusse olukorda sattunud." Andes mõista, et oleks tema võimu juures, poleks Venemaa Eestit ahistama hakanud. Justkui tõeline Kalevipoeg, kes suudab nii sortsidega võidelda kui ka Venemaal laudade järel käia.
    Lõppeval nädalal andis positiivse tõuke eestlaste ja venelaste suhete parandamisse Ukraina taustaga Eesti ärimees Viktor Levada. Talle kuuluv FC Levadia andis väärilise lahingu Serbia punatähtedele ning staadionil juubeldasid kaunite väravate tunnustuseks kõrvuti nii siinsed venelased kui ka eestlased, andes aimu tegelikust lõimumise seisust. Võib vaid oletada, mis juhtunuks siis, kui too mängu alguse 100protsendiline võimalus oleks kah väravaks löödud.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.