Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Luksusautode müüjad praegu veel edukad
Mercedes-Benzi sõiduautode müügidirektori Toomas Kreegi sõnul on luksusautode segment majandussituatsiooni otsene peegel ja ka hüpped selles segmendis on kõige suuremad.
Võib küll tunduda, et nende autode turg on Eestis lõpmatult suur, kuid - kas ikka on. Kreegi arvates on kindlasti tulemas aeg, kus kasv pidurdub ja välistada ei saa ka järsku langust. Siis vaevlevad ellujäämisprobleemidega just need, kes on oma äri ainult kitsale segmendile rajanud. Samas on paratamatu see, et praegu veel on Eesti autoturul situatsioon, kus saab lühiajaliselt kiiret tulu teenida.
Pikemat perspektiivi silmas pidades osutuvad kindlasti oluliseks sellised tegurid nagu garantii, garantiiremont, muud pakutavad lisateenused, edasised investeeringud jmt, mis tagavad sellelaadsete ettevõtmiste jätkusuutlikkuse.
Eelmisel nädalal avatud Europe Auto salongi juhi Julian Kossinovi sõnul on praegu turul ruumi küll. "Alates eelmisest nädalast, kui avasime, oleme müünud juba neli autot."
Nii paljude luksusautosid pakkuvate salongidega võib muidugi alata ka hinnaralli, kuid seda eeskätt kasutatud autode puhul. Jürgen Vester Premium Motorsist kommenteeris seda nii, et kallimate kasutatud autode puhul käib alati hinnaralli, sest nende autode kliendid on hinnatundlikud. Lamborghini Tallinna turundusjuhi Keijo Kaasiku sõnul on selle klassi autode puhul hinnapoliitika kogu Euroopas ühtne ning autotehased jälgivad väga hoolikalt spekulantide tegevust. Hinnavõrdlus võib tekkida vaid meie kasutatud autode müügi ja kasutatud autode importööride müüdud autode osas.
Eesti luksusautode ostja on ka omajagu hinnatundlik. Toomas Kreegi sõnul on hind alati oluline tegur. Eraldi teema on see, kuivõrd teadlik klient on ja kas ta oskab pakutavaid hindu võrrelda.
Eesti autoturg on pidevas arengus, samas areneb ka klientide teadlikkus ning paljusid asju osatakse juba võrrelda. Kreek ei saa ka jätta märkimata seda, et endiselt on Eestis üsna palju maksudega susserdajaid ja esineb palju juhtumeid, kus nii müüja kui ka ostja selles osas ennast ära tunnevad.
Kuivõrd üks või teine salong suudab kedagi üle trumbata? Jürgen Vesteri sõnul olid nemad esimesed, kes luksusautodega turule tulid ja nüüd läheb juba viies aasta.
On tehtud väga palju tööd ja investeeringuid, sellest ka head tulemused. Vesteri arvates on Premium Motorsi edu kindlasti tiivustanud ka teisi. Samas on nähtud tulemiste kõrval ka minemisi.