Väärt nõu jagamine tõi tippadvokaatidele 100 miljonit dividende

Eleri Lopp 21. august 2007, 00:00

Suurima büroo Raidla ja Partnerite omanikud on kolme viimase aastaga võtnud ettevõttest ligi 100 miljonit krooni omanikutulu. Mullusest kasumist makstakse dividendidena firma viiele partnerile välja 36 miljonit krooni. Jüri Raidla, Sven Papp, Raino Paron ja Toomas Vaher said kõik 8,6 miljonit krooni dividende ja Jaanus Ikla 2,4 miljonit krooni.

Raidla ja Partnerite üks partneritest Sven Papp ütles, et peamine põhjus on väga hea meeskond. "Oleme üks suuremaid advokaadibüroosid ja jõuame rohkem teha," tõdes Papp.

Kuigi bürool läheb hästi, on suureks probleemiks professionaalsete advokaatide puudus. "Tööpuudust ei peaks ühelgi advokaadibürool olema, pigem on tööjõupuudus," ütles Papp. "Kui jätkub selline majanduskasv, siis nõudlus advokaatide järele kasvab."

"Advokaatide hulk ühiskonnas on alati väiksem, kui tegelikult vaja oleks," selgitas Papp. "Kui majandus kasvaks 3-4 protsenti nagu vanas Lääne-Euroopas, võiks küll öelda, et advokaate on piisavalt. Meil kasvab majandus teatavasti rohkem. Tugeva lünga jättis ka uus 3+2-õppekavasüsteem, mis jättis ühe põlvkonna juriste turule paiskamata."

Kõige suurema hüppe majandustulemustes tegi Teder, Glikman & Partnerid. Firma tekkis kahe büroo ühinedes 2004. aastal, kui liitusid Glikman ja Glikman ning Teder & Partnerid. Dividende maksab firma omanikele tänavu 14 miljonit krooni.

Võrdluseks: 2005. aastal oli see number 4,9 miljonit krooni. Kõik osanikud - nimelt Indrek Teder, Leon Glikman, Aleksander Glikman, Mariana Hagström ja Daisy Tauk - teenisid 2006. aastal dividendidena igaüks 2,8 miljonit krooni.

Teder, Glikman & Partnerite osanik Leon Glikman ütles, et raskusi oli pärast ühinemist. "Meie äris ei hakka ühinemine kohe mõjuma. Sünergia hakkas nüüd toimima," ütles Glikman, kes ei pea kasvavat edu lühiajaliseks. "Advokaatide edu ei sõltu majanduse langusest või tõusust," lausus Glikman.

"Kogu maailmas tellitakse üha rohkem õigusabi. Enam ei tehta lepinguid põlve peal," rääkis Glikman. "Enne tuldi abi otsima siis, kui juba probleem oli tekkinud. Nüüd kliendid ennetavad probleeme."

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing