Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kioti vurab hoogsalt Eesti turule

    Üks oluline müügiargument Kiotide puhul on ka Eesti suhteliselt hinnatundlikule ostjale oluline hinna ja kvaliteedi suhe. Lõuna-Koreas on tootmine odavam kui Euroopas, sestap jääb 54hobujõulise Kioti DK 551 hinnaklass veerand miljoni krooni kanti.
    Tõsi, see on kallim kui sama klassi Belarusi puhul, ent samas märgatavalt madalam näiteks John Deeri või New Hollandi analoogidest. Ja pärast masinaga lähema tutvuse tegemist olgu öeldud, et selle raha eest on Kiotis traktorit küll.
    Praeguseks on Eestis kasutusel 36 Lõuna-Korea Daedongi tehasest pärit Kiotit, ostetuim mark on DK 551C. Tegemist on valdavalt Euroopas toodetud osade kokkumonteerimisega odava tööjõuga riigis. Tänu oma universaalsusele on Kioti ostjad põhiliselt kas väiketalunikud, sellised põllupidajad või loomakasvatajad, kel suuremad, näiteks kündmiseks sobilikud traktorid juba olemas, või linnade kommunaalettevõtted.
    Eelkõige ongi Kioti DK 551 mõeldud heakorratöödeks, sest müüjal on pakkuda masinale lai valik Poola firmas Pronar toodetud ning just kommunaaltöödeks vajalikku lisavarustust - liivapuistureid, lumesahkasid, hooldusniidukeid jmt.
    Samas ei saa põlata Kioti võimekust ka farmitöödel või näiteks ka väiksemat võimsust vajavate põllutööde - äestamine, kaarutamine, mitmesugused veod, teostamisel.
    Poolsada hobujõudu on piisav frontaallaaduriga või isegi väiksema ekskavaatoriga töötamisel. Frontaallaaduri kopa võib hõlpsasti asendada näiteks käppadega heinapallide tõstmiseks.
    Kioti ostjad märgivad, et peamiselt langes valik Kioti kasuks selle soodsa hinna tõttu. Kui ikka vana veneaegne tehnika on lagunenud ning ka muidu ajast ja arust, kallite lääne traktorimarkide soetamiseks aga raha ei jagu, on Kioti ostmine mõistlik alternatiiv.
    Eestis Kioti traktoreid müüva OÜ Traktoriäri juhataja Viktor Kukk märgib, et kuigi olulisemaks konkurendiks siinsel turul peab ettevõte Belarusi, eelkõige, mis puudutab hinda.
    Arvestuslikult maksab Kioti 551C hobujõud 5163 krooni, baasvarustuses traktori enda hind jääb 284 000 krooni piiresse, kui masinale lisada ka frontaallaadur, küünib hind 353 000 kroonini. Tehniliste parameetrite võrdlemise Kukk aga välistab.
    "Eks ööd võib ka päevaga võrrelda, iseasi, kui otstarbekas see on," lausub ta. "Kioti on loodud vastupidavaks töömasinaks, aga selle valmistamise juures pole unustatud ka kasutaja mugavust."
    Ta lisab, et hoolimatu kasutamisega saab muidugi ka kõige töökindlama masina kihva keerata. Sellest hoolimata annab tootja Kiotile garantiid kaks aastat või kuni 1500 töötundi.
    Viktor Kukk möönab, et kui talus on olemas juba näiteks 180hobujõuline traktor, siis kulub selle kõrvale farmi abitöödeks, vagude ajamiseks ära ka alla saja hobujõu suuruse võimsusega väiketraktor. Asi on lihtsalt selles, et iga töö jaoks olgu ikka õige masin.
    "Kõiki kergemaid töid pole ju otstarbekas väga võimsa masinaga teha," nendib Kukk. "Pealegi sobivad Kiotile kõik eurostandarditele vastavad haakeriistad, traktor on mõõtmetelt väike, mahub farmidesse, ladudesse ja töökodadesse hästi sisse."
    Tõepoolest - väiketraktori kohta on Kioti DK 551 baasvarustus lausa külluslik - konditsioneer, magnetofon, reguleeritav võimendiga rool, toonitud klaasid, markidel DK 751C ja DK 901C lisaks ka külmkapp. Elektroonikat on masina ja selle agregaatide juhtimise juures kasutatud just nii palju kui hädapärast vajalik.
    Viktor Kuke sõnul on peagi turule oodata uusi Kioti marke, peamiselt just võimsamas klassis. Vastsete traktorite turuletulek sõltub sellest, kuidas tootja saab neile Euroopa Liidus nõutavad vastavustunnistused ja eurosertifikaadid.
    Euroopa Liidu turul on Kioti margid saadaval viis-kuus aastat, müüdud on sadu traktoreid. Eriti populaarne on Kioti aga USAs, kus see on oma võimsusklassis vaata et turuliidri positsioonil.
    Soetasin Kioti DK 551 mõne kuu eest. Töötanud küll vaid 82 töötundi, aga tundub, et on lihtne ja hea manööverdamisvõimega traktor.
    Kioti valikul sai oluliseks vastuvõetav hind. Kasutame traktorit aiamaa harimiseks, sellega saab vaikselt metsast puid välja vedada ja muid vajalikke majapidamistöid teha.
    Varem kasutasin vene T-40. Ega Eesti turul eriti võrreldavaid konkurente Kiotile ole. Analoogsed on väiketraktorid Landinid, kuid need on ilusaid tulesid ja nuppe täis, mida mulle tarvis pole.
    Meil on Kioti talus märtsist ja siiani oleme rahul. Enne ostmist vaatasin veel Zetorit ja Landinit. Eesmärk oli saada kuni 80hobujõuline masin. Teised margid pakkusid sama hinna eest enam-vähem tühja traktorit, Kiotil on aga sees ka hulk varustust.
    Varem oli meil kasutusel RS-09, aga ütleme nii, et selle aeg on praeguseks läbi.
    Kasutame traktorit põhiliselt heinatöödel - niitmine, kaarutamine. Korra olen ka kündnud, kolmehõlmalise adra veab raskusteta ära.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.