Kogemused veavad kulukat kurgiäri

Ain Alvela 29. august 2007, 00:00

Nüüd on Raivo Külasepp seda meelt, et firma strateegia - võimalikult palju oma jõududega ära teha, et mitte kellestki-millestki välisest sõltuda, on ennast õigustanud. Sellisel lähenemisel on hea külg, et kui midagi nässu läheb, pole kedagi teist peale iseenda süüdistada.

"Oleme aastaga suuremaks saanud, ehitanud juurde katmikpinda salatite ja maitsetaimede kasvatamiseks," iseloomustab Külasepp ettevõtte arengut. "Usun, et selle edu taga on aastatega hangitud kogemused, mida oleme suutnud nüüd siis tulemuslikult realiseerida."

Suvi on katmikalal kurgi, salati ja maitsetaimede kasvatamisega tegelevale ettevõttele müügitulu teenimise poolest kõige ebarentaablim aeg, kuna samad saadused valmivad siis ka avamaal. Tootmise seisukohast on aga katmikalal kasvatatud kurgid omahinnalt tunduvalt kallimad kui avamaasaadused.

Külasepp räägib, et näiteks kurgikasvatuses sõltuvad tema firma müüginumbrid väga palju ilmastikust. Näiteks kui meil on talv väga külm ja sellega kaasnevad tavalisest suuremad tootmiskulud, samal ajal aga Hispaanias on soodne kurgihooaeg ning sealt sisseveetud toodang lööb kodumaise hindasid pika puuga.

"See on nagu aktsiaturgudele investeerimine - võib minna väga hästi, aga võib ka kõrbeda," tõdeb Raivo Külasepp.

Läinud aasta märksõnadena põllumajanduses nimetab ta energiahinna tõusu ja tööjõukulude suurenemist, mis kasumimarginaale tublisti alla viisid. Ent Külasepp näeb ka asja helgemat poolt - energiahindade tõusuga kaasneb inflatsioon, mis võimaldas ka Grüne Fee'l eelmise aastaga võrreldes 10-15% Luunja pika kurgi hulgihinda tõsta. Samas tõdeb Külasepp, et salatite ja maitsetaimede hinnad on ka praegu jäänud eelmise aasta tasemele ning on tegelikult püsinud nõnda juba mitme aasta vältel.

"Tööjõu kallinemine on üks probleem, aga ehk veel suuremgi mure seisneb selles, et üldse häid töötajaid leida," tunnistab Külasepp. "Näib, et Eestis on sellised töötajad, kes tõesti ka tahavad tööd teha juba rakenduse leidnud. Need, kes tööturule jäänud, on kas elukutselised tööotsijad või muidu sellised, kelle peale ettevõtjad eriti loota ei saa."

Eestlased eelistavad osta Grüne Fee kurki, sest meie inimese jaoks on oluline päritolumaa.

Tarbija on kodumaise maitserohelise päris hästi vastu võtnud, kuigi eestlane on loomult väga kinnine ning eelistab osta teada-tuntud tilli ja peterselli, aga järjest rohkem ka basiilikat ning rosmariini.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:34
Otsi:

Ava täpsem otsing