Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kanal 2 võitles end rahamasinaks

    Kanal 2 suutis üle-eelmise aasta ligi 7miljonilisest kasumist välja võluda 25 miljonit krooni. Kusjuures investeeringute suurus oli mõlemal aastal samas suurusjärgus.
    "Meediaturul loeb palju vaadatavuse positsioon. Number üks on alati parem olla kui number kaks," põhjendas kasumi kerkimist Kanal 2 peadirektor Urmas Oru.
    Paraku sai aga ühe kanali edust teise kanali ebaedu. TV3 juhil Toomas Varal tuli silmitsi seista kuuendikulise kasumi vähenemisega.
    "Suur läbilöök tuli eelmise aasta lõpus. Siin ei ole midagi hämada, selle üle me väga rõõmsad olla ei saa. Kanal 2 läks meist neljandas kvartalis mööda ning turg reageeris nii kiiresti, et raha tõsteti päevapealt ümber," ütles Vara.
    Pikalt kasumilainel olnud TV3 teenis Kanal 2st ainult ühe miljoni rohkem.
    Veel 2003. aastal tuli Kanal 2 peadirektor Urmas Orul vastata ajakirjanike küsimustele, millal kanal pankrotti läheb, 2002. aasta kahjum oli üle 20 miljoni krooni.
    "Igal ettevõttejuhil on hea meel, kui ta on suutnud firma miinusest välja tuua," tõdes peadirektor.
    "Loomulikult oleme rahul. Tegemist on Kanal 2 kõigi aegade parima majandustulemusega," lisas ka Kanal 2 nõukogu esimees Mart Kadastik.
    Oru sõnul on tänase tulemuse taga aastatepikkune töö. "Iga aastaga on tulemused õiges suunas liikunud, kaasa on aidanud ka majanduse üldine hea seis," ütles Oru.
    Ülihea majanduse seisuga nõustus ka TV3 juht Toomas Vara. "Kuna kaotasime turuosa, saime sellest heast seisust vähem rõõmu. Nüüd aga tahame igal juhul liidripositsiooni tagasi võita," lisas mees.
    Siiski ei kipu Kanal 2 enda positsiooni vabatahtlikult loovutama. Oru sõnul loodetakse häid tulemusi ka 2007. aasta kohta.
    Tõesti, Kanal 2 on alates selle jaanuarist vaadatavuse edetabelit juhtinud. Näiteks üle-eelmisel nädalal oli kogunisti kaheksa Kanal 2 saadet vaadatavuse esikümnes.
    Meediaanalüütik Toomas Leito kinnitab, et reklaamimaailmas sõltuvad head tulemused otseselt reitingust.
    "Vaadake, millised saated on TOPis. Reklaamimaailmas käib raha võtmine otseselt reitingu järgi. Kui saade on TOPis, saab hoopis teisi summasid küsida. Kanal 2 teeb programme, mis lähevad rahvale peale ning reklaamivõtjad on igati huvitatud sellistest saadetest," kommenteeris Leito.
    Sellega nõustub ka EMT turundusjuht Kadri Ärm. "Me ostame reklaami meediaagentuuri abil, kes arvestab reklaami tellimisel saadete kontaktiivsust. Kui Kanal 2 parandab oma reitingut, tellitakse talt ka rohkem reklaami," kommenteeris Ärm.
    Rahvusringhäälingu juhatuse liige Hanno Tomberg peab Kanal 2 edu fenomeniks kolme näitajat. "Esiteks neil on väga hea programmi planeerimine. Teiseks planeerivad nad oskuslikult reklaami. Ning kolmandaks, nad meelitavad rahvale meeldivad saatejuhid endale," kommenteeris Tomberg.
    Tomberg lisas, et omaette fenomen on ka uudistesaate "Reporter" edu. Mõni aasta tagasi oli Kanal 2 uudistesaade selgelt kolmas, nüüd aga oli terve suve kõige vaadatum saade.
    Oru sõnul on aga väga kõnekad sügise reitingud, mil kõik telekanalid on taas 100 meetri joone taga.
    Igatahes liigub telemaastikul aina rohkem raha. Suurima telereklaamitellija Procter & Gamble Eesti esinduse juht Ivo Kirss rahasuunamist Kanal 2 ja TV3 vahel kommenteerida ei saanud, küll aga tõdes reklaamituru suurenemist. "Eesti reklaamiturg on väga dünaamiline. Üldine tendents on, et firmad reklaamivad end rohkem," sõnas Kirss.
    Kanal 2 kuulub Norra meediakontsernile Schibsted, kes on Ekspress Grupi ehk Hans H. Luige kõrval teine suur meediagigant Eestis. Näiteks kuuluvad Schibstedile ka ajaleht Postimees ning pool SL Õhtulehest.
    Ringhäälinguseaduses on kirjas, et kultuuriministeerium peab loobuma ringhäälinguloa väljaandmisest, kui televisiooni- ja raadioorganisatsioonina tegutsev isik muutub osal Eesti territooriumist samaaegselt päeva- või nädalalehe vastutavaks väljaandjaks. Seaduse tõlgendamine on juristide pärusmaa ja siiani Euroopa Liidu kogemust arvestades praegust korda lubatakse.
    Üheaegselt nii Kanal 2 kui ka Postimehe nõukogu esimehe Mart Kadastiku sõnul on Kanal 2 litsentsi kolmel korral uuendatud.
    "Kõikidel kordadel on konkurendid selle küsimuse ka esitanud, kuid juristide hinnangul on see lubatud. Probleem oleks siis, kui Postimees oleks Kanal 2 omanik," sõnas Kadastik. Vastutav isik on mitmeti tõlgendatav, lisas ta.
    Ekspress Grupi börsiletulekul kirjutas Kadastik Postimehes: "Võime liita kokku tiraažid, lugejate arvud või reklaamikäibed - mitte ükski arvutus ei anna Ekspress Grupi juhatuse esimehele Priit Leitole alust väita, et tema kontsern on Eesti suurim trükimeediaettevõte. Kas vahekorrad muutuvad, kui käsitleda meediat laiemalt? Meie grupile kuulub sada protsenti Eesti suurimast telekanalist Kanal 2 ja 34 protsenti raadiofirmast Trio (Elmar, Kuku, Uuno). Ekspress Grupile - kriips."
    Kui teaksin Kanal 2 edu fenomeni, hakkaksin seda teadmist isikliku rikastumise eesmärgil müüma, mitte lehe kaudu kõigile ja tasuta jagama. Seetõttu tegelen oletamisega. Julgen pakkuda, et nende edu põhineb kolmel lihtsal asjal: lähedusel, turvalisusel ja suurepärasel turundamisel.
    Lähedus või isegi lihtsus tähendab seda, et ei püüta olla oma vaatajast targem ja eesmärgiks ei ole vaataja harimine. Nii-öelda suuremale osale vaatajaskonnast olulistest asjadest räägitakse lihtsalt ja arusaadavalt. Ei toetuta suurtele ja keerulistele narratiividele. Turvalisus tähendab seda, et vaatajat ei üllatata ega ehmatata.
    Kindlal päeval kindlal kellaajal ikka sama saade. Ei püüta erinevaid sihtgruppe, ei katsetata, muutused toimuvad sujuvalt. Suurepärane turundus põhineb koostööl Õhtulehe ja Kroonikaga. Samad kangelased, samad teemad, sama sihtgrupp.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.