Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vormel 3 rada Tallinna? Miks mitte!

    Vaikselt nurruvad automootorid, sajad inimesed tribüünidel, bensiiniaurud, publikule viibutavad ralliässad - seda kõike ja palju veel võiks ju saada ka päris elus, mitte teleekraani vahendusel.
    Lisaks oleks see ju võimalus Eestit maailmameedias veelgi esile tõsta ning tuua riiki sisse rohkem turistide raha. Pole siis ime, et Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EASi) juht Viljar Jaamu on sellest ideest sisse võetud ning praeguse F3 ässa Marko Asmeriga mõttest rääkinud.
    Tõsi, kui Jaamult selle kohta küsin, hakkab ta esialgu naerma ning veenab mind, et Eesti ega Tallinn pole selleks veel valmis. "Vaat kui palju paksu pahandust tõi Laagna tänava sõit. Sotsiaalne keskkond pole selleks veel valmis," ütleb ta.
    Mida rohkem aga teemasse süveneme, seda avatumaks Jaamu muutub. "Mõte tuli sellest, et mitmed linnad Rumeenias ja Ungaris ning Monaco teevad vormeliradu eesmärgiga, et need vaatamisväärsused oleksid linna tutvustavatel piltidel," vuristab ta. Kui leiaks mõned rahakad investorid, olgu siis kodumaised või välismaalt tulnud, kes oleksid nõus ideesse raha paigutama ning asja tõsisemalt käsile võtma, oleks EAS nõus rada toetama.
    Odavalt see aga läbi ei läheks, vähemalt mitte Toivo Asmeri sõnul, kelle poeg Marko Asmer praegu Briti F3 edetabelis esikohta hoiab. "Kui saaks rajale juurde hotelli, teeninduspinnad, kus oleks restoranid ning vaatamise boksid, siis oleks asi vaeva väärt," leiab ta ning pakub, et kui mõni aasta tagasi arvas ta ehituse maksumuseks nii 500 miljonit krooni, siis praegu, mil ehitamine ja teenused on kallinenud, võiks summa suurem olla. Kui palju, seda ta öelda ei oska, vaid nendib hoopis, et rada tasuks end tulevikus ära.
    Nagu ütleb Viljar Jaamugi, võiks idee läbi minna puhtalt seetõttu, et meil olemas oma F3 tipptasemel sõitja Marko Asmer ning rahval suusatamise kõrval ka tehnikaspordiarmastus.
    Kus selline massiivne ring olla võiks, tekitab idee autorite seas veel vaidlusi. Viljar Jaamu nägemuse järgi võiks rada kulgeda Tallinnas sees marsruudil Vabaduse väljak-Narva mnt-Mere puiestee-Rannamäe tee-Toompuiestee-Kaarli pst-Vabaduse väljak. "Vaatasime kaardi pealt, et sellest moodustub hea ring," leiab ta.
    Endine rallimees Toivo Asmer matab aga selle idee maha - ruumi poleks siis toetavate hoonete jaoks. See poleks tema meelest õige rada. Pigem võiks see olla kuskil Tallinna külje all, kindlasti Harjumaal ega mitte kuskil Põlvas.
    Jaanus Mutli, Tallinna abilinnapea
    Ei näe võimalust, et selline rada linna võiks tekkida. Sellised asjad asuvad ikka linnast väljas, kuna autode tekitatav müra on päris suur. Ei kujuta ette, et linnaelanik päri oleks, kui tema maja kõrvalt auto läheks. Kui aga Tallinna lähivaldade planeeringud lubavad ja kui kõik pole maju täis ehitatud, siis miks mitte.
    Lubadust, et linn seda ettevõtmist rahaliselt toetaks, seda praegu kindlasti anda ei saa. Linn võiks seda moraalselt toetada, kui see oleks projekt, mis toob linna erinevat rahvast turistide ja motospordihuviliste näol.
    Laur Tõnspoeg, Motors24, vormeliasjatundja
    Põhimõtteliselt on F1 ja F3 autod väga sarnased, F1-l on lihtsalt kolm ja pool korda rohkem jõudu ning selle võrra on tippkiirus umbes 100 km/h kõrgem. Loomulikult on F1 tehnoloogiliselt palju arenenum, suurim erinevus peale mootori on komposiitpidurid, mis on justkui öö ja päev võrreldes tavapärase malmkettaga. Lisaks annab suurem kogus jõudu võimaluse kasutada rohkem downforce'i (rohkem tiibu), mistõttu saab F1 kiiremini kurvist läbi, millele aitavad kaasa teistsugused rehvid.
    F1 rada ei ole mõtet Eestisse ehitada, sest me ei suuda niikuinii nii palju rahvast ja raha kokku koguda, et seda järjest kallinevat tsirkust sisse osta.
    F3 rajal saame pidada näiteks Põhjamaade ja kunagi ka Euroopa Formula Renault 2000, F3, Formula Fordi ja Formula BMW võistlusi, kui vaid meil endil leiduks sinna sõitjaid. Sellest kõrgemale me ei küündi juba publiku arvu poolest.
    Jüri Käo, ettevõtja
    Vormelirada on Eestisse juba 20 aastat üritatud teha. Kahjuks pole ükski projekt õnnestunud. Eesti vajab igal juhul tänapäevast ja korralikku võidusõidurada.
    Kindlasti mitte F1, kuid F3 rada oleks mõeldav, juhul kui seda oskuslikult teha. Siis peaks ka maa olema mõistliku hinnaga, siis saaks ehk ka äriplaanist asja.
    Kui äriplaan on mõistlik, siis miks mitte.
    Autor: Gert D. Hankewitz
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.