Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Deposiit töötajale lähetusse kaasa

    Paljudes hotellides nõutakse külastajalt deposiiti, mis ületab töötajale makstava päevaraha. Töötajal võib oma maksevõimet kinnitada krediitkaardiga või selle puudumisel sularahas.
    Brüsselis hotellis Sofitel on ühe öö deposiit 100 eurot. Töötaja kahepäevase komandeeringu maksuvaba päevaraha on maksimaalselt 1000 krooni. Sellest rahast ei piisa deposiidi tasumiseks ning kui pole isiklikku krediitkaarti, jääb töötaja lageda taeva alla.
    Seega tuleb panna mängu isiklik raha või krediitkaart.
    "Mõistagi tuleb tööandjal kõik kulud hüvitada, kuna tegemist on tööülesannete täitmisega," ütles sotsiaalministeeriumi tööelu arengu osakonna juhataja Egle Käärats.
    "Kui töötajal ei ole krediitkaarti, siis tuleb talle see raha kaasa anda ja pärast tagasi küsida," selgitas ta.
    Hotellid ei pruugi tööandja garantiikirja arvestada. Samuti ei saa nõuda töötajalt krediitkaardi omamist, märkis Käärats.
    Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhatuse esimehe ning Nordic Hotel Skane juhi Feliks Mäguse hinnangul ei saa tuua välja regioone, kus ettemaks oleks tavaks.
    "Tavapärane on, et broneerimisel küsitakse krediitkaardinumbrit ja ühe öö maksumus deponeeritakse sealt," rääkis Mägus. "Harva võetakse ettemaksu individuaalreisijalt, küll aga tehakse seda suurte grupireiside korral."
    Elisa pearaamatupidaja Merike Mumme ei olnud sellest probleemiga kokku puutunud. "Usun, et probleemi pole olnud, muidu oleks sellest kuulda olnud," arvas Mumme. Elisa enamik lähetusi on Soome ja seal ei ole deposiiti küsitud. "Võimalik, et töötajad on asja ise ära lahendanud," tähendas Mumme.
    Vaidlusi tekitavad ka transpordikulud - tööandjad ei arvesta linnasiseseid sõite lennujaama, sadamasse või raudteejaama lähetuse transpordikuludena.
    Kääratsi teatel peab tööandja ka need kulud hüvitama. Kui tegemist on linnasisese sõiduga, võib tööandja nõuda, et kasutatakse odavamat transpordivahendit. Kui sihtpunkti ei ole võimalik saada muu kui taksoga, tuleb hüvitada taksoarve, kinnitas Käärats.
    Töölähetusse minek on töötaja kohustus. Seepärast on tööandja kohustatud töölähetuses viibivale töötajale säilitama palga ning hüvitama sõidukulud, majutuskulud ja tasuma päevaraha.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.