Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudteevedusid rekordiliselt vähe

    Augustikuus vähenesid pea kõikide raudteel veetavate kaubagruppide mahud. Kõige suuremat kaubaartiklit, naftat, veeti augustis tervelt 30% vähem kui eelmise aasta sama aja jooksul ning aasta algusega võrreldes tervelt 40% vähem.
    Eesti Raudtee turundusjuhi Rene Vareki sõnul oli Venemaal niikuinii plaan kaubatransiidi maht tänasele tasemele viia.
    "Seda aga alles umbes nelja aasta pärast. Tänane situatsioon on suhteliselt ootamatu, arvestades, et raudtee veomahud kasvasid aasta alguses väga jõudsalt," sõnas Varek, kelle kinnitusel suudab raudtee halvast perioodist välja tulla.
    "Üldiselt oli teada, et naftamahud hakkavad vähenema ning meil on vaja ümber kalibreerida uutele veoliikidele, näiteks konteineritele ja muudele kaupadele," sõnas Varek.
    Alates maikuust on Eesti Raudtee infrastruktuuril sõitvate kaubarongide arv vähenenud kolmandiku ja Eesti Raudtee kui veoettevõtte poolt veetava kauba kogus ligi poole võrra. Kui veel aasta esimesel neljal kuul liikus Eesti Raudtee rööbastel kaupa kuus üle nelja miljoni tonni, siis nüüd keskmiselt 2,5 miljonit tonni.
    Majandusminister Juhan Parts kinnitas, et illusioone luua ei ole mõtet ning tegelikkuses oli juba ammu teada, milline on Venemaa plaan transiidi teemal Eestis ja Lätis.
    "Selle üle, kas tegemist on Kremli kättemaksuaktsiooniga, võime ainult spekuleerida, kuid selge on see, et langus on toimunud alates maikuust. Raudtee tegevus tuleb viia sellest lähtuvalt vastavusse olemasoleva situatsiooniga. Ma ei dramatiseeriks aga situatsiooni," sõnas Parts.
    Ta kinnitas ka, et Eesti Raudtee vara müüma ei hakata ning oluline on meeles pidada, et olukorrad transiidis muutuvad, kuid Eesti geograafiliselt oluline paiknemine jääb.
    Eesti Raudtee on alates maist rakendanud säästukava, mille käigus on oluliselt kärbitud majandamiskulusid. Samas jätkatakse siiski investeerimist.
    Eesti Raudtee teenis tänavu esimese poolaastaga 46 miljonit krooni puhaskasumit, mullu oli sama näitaja 165 miljonit krooni.
    Langenud on kõikide kaubagruppide veomahud, välja arvatud põlevkivi, mis on alates aasta algusest tõusnud neljandiku võrra. Kõige enam kukkus kivisöe vedu, mis vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes üheksa korda.
    Tallinna Sadama avalike suhete juhi sõnul langesid ka selle ettevõtte kaubaveonumbrid augustis eelmise aastaga võrreldes tuntavalt, pisut üle 40 protsendi.
    "Kuna aga aasta esimesed neli kuud oli võimsa kasvuga, siis näiteks selle aasta esimese kaheksa kuu langus eelmise aasta sama perioodiga oli vaid 5 protsenti. Selle aastaga ei ole vast suurt muret, mis aga tulevik toob, ei tea," rääkis sadama ta.
    Reformierakonna aseesimees Meelis Atonen on varem öelnud, et Eesti Raudtee tagasiost oli viga.
    "Kui infrastruktuuri omamisele on mingi vabandus, siis ärisse sekkumine veoteenuse osutajana on vale. Pealegi võib riik kui omanik olla alati šantažeeritav, kas või naaberriigi poliitika poolt," sõnas Atonen.
    Majandusminister Juhan Parts ütles, et tema on olnud alati seisukohal, et riik ei oleks pidanud aktsiaid tagasi ostma. "Mis sellest aga enam rääkida, reaalsus on teine ning sellest lähtuvalt tuleb ka tegutseda," mainis minister.
    Augusti alguses teatas Eesti Raudtee, et koondab aasta jooksul kuni 200 töötajat. Kui kaubaveod püsivad 2,5 miljoni tonni raames, on Eesti Raudtees ligi 200 töötajat, kellele ei ole enam tööd anda. Pärast koondamisi on Eesti Raudtee edaspidi võimeline kuus teenindama kuni 3 miljonit tonni.
    Koondamine puudutab ennekõike Narva-Tallinna liinil kaubavedudega seotud töötajaid.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.