Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Truu saksa sõber

    Esimest korda nägi sel hetkel veel Silber Grupi eelkäijas MB Autokeskuses töötanud Piret hoovile veerevaid A-klassi sakslasi peaaegu kümme aastat tagasi. Esimene pähe tulnud mõte oli: oh kui kole auto. Ajapikku aga hakkasid needsamad autod Piretile meeldima. Ning kui kätte jõudis päev endale elu esimene OMA auto osta, oli valik just A-klassi MB.
    Piret ei hinda autos edevust, vaid eelistab jääda soliidseks. "Mul ei saa kunagi olema näiteks kollast autot," muigab praegu ConsultComis firmadele finantsjuhi teenuseid pakkuv ning Villa Kassari perenaise ametit pidav Piret. "Mina hindan lojaalsust." Mercedes on turvaline ja seisab hästi teel, ka lumisel ja libedal. Küll aga on aeg-ajalt tüütu lühike esi- ja tagasilla vahe, mis annab tunda mööda auklikke teid sõites. "Tuntav erinevus on, kui sõidad augulisel teel pehmema ja pikema C-klassiga või minu väikeautoga - iga lohk ja muhk on tunda," teab Piret. Aga samas on auto kõigi nelja ratta pöördenurk nii suur, et peen manööverdamine kitsastel tänavatel ja parklas pole mingi kunst. "Mersu eest makstud 320 000 krooniga sain lisaks soliidsele täisvarustuses autole kindlustunde, et võin oma auto peale igas olukorras kindel olla."
    Pireti MB pole teda kordagi teele jätnud ega arusaamatuid trikke teinud. "Kui mul armatuuris lähevad põlema tuled, mida ma ei tunne, helistan teeninduse proffidele." Kord, kui armatuuris süttis mingi märguanne, selgitati telefonis, et pole põhjust muretsemiseks - keera auto süüde välja, siis jälle sisse ning sõida edasi. Teinekord aga öeldi helistamise peale kohe, et parem oleks autoga teenindusse tulla. Auto remondile-hooldusele kulus pärast 90 000 kilometraaži läbimist alla 10 000 krooni, seega ei ole auto ülalpidamiskulud oluliselt kallimad kui teistel Saksa autodel.
    Mõned aastad MB rooli keeranud, asutas Piret koos teiste aktivistidega aastal 2000 A-Klubi, mis koondab enda alla A-klassi Mercedeste omanikke või ka tänaseks juba endisi omanikke. Klubi on teadaolevalt ainulaadne Euroopas. "Kui ühel suvel maabusime praamiga Hiiumaal, siis kohalik külamees ei suutnud oma silmi uskuda - umbes 40 ühesugust autot ühel ajal saarel oli seal küll omalaadne rekord!"
    Lisaks toredale läbikäimistele korraldavad A-Klubi liikmed ka autode testsõite nii suvel kui ka libedal jäärajal. "Minu lemmikud Mercedeste järel on Ameerika autod - need on väga mugavad ja tunduvad samuti turvalised."
    Kas MB A-klass on ainult naiste auto? "Ma ei arva nii. Kuigi mu abikaasa ütleb mu auto kohta hellitavalt "kähmik", istub ka ta ise meeleldi rooli. Mu autos on üllatavalt palju ruumi. Perega Norras käies mahtusime neljakesi autosse pluss kogu reisikraam. Seal käänulistel teedel tänasin mitu korda oma kallist autot, et see ikka nii heas korras ja vastupidav on."
    Turule on tulnud ka uusi Mercedeseid, B-klass ja R-klass, võiks ju proovida midagi uut? "Mu praegune auto on väga heas seisukorras ja ma pole veel isegi 100 000 kilomeetrit läbi sõitnud. Ei ole põhjust uut autot lihtsalt edevusest osta - autot hindan kui sõpra, aga sellega üle doseerimine ei anna mulle midagi juurde. Uue ja kallima auto asemel plaanin reisi mööda veiniistandusi Barcelonast Prantsusmaale. Suurim karistus oleks see, kui mulle antaks miljon krooni ja ma peaks selle raha ainult autole kulutama. Selle rahaga oleks palju olulisemat teha," naerab Piret ja hindab tunnustava pilguga oma truud Saksa sõpra.
    Autor: Mai Kell
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.