Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sügis - maastikuautode omanikele kuldne aeg

    Kuigi ilmad on veel üpris ilusad, pole kaugel aeg, mil paduvihmad ja tormituuled muudavad metsateed mülgasteks ning madalamal asuvad heinamaad järvedeks ja tiigikesteks. Ligipääs metsataludele või unustatud maanurkades paiknevatele põnevatele kohtadele raskeneb, seda isegi jalgsi liiklejatele.
    Maal liikujad võivad sügisel unustada tavapärased sõiduvahendid, mis muutunud teeoludesse enam lihtsalt ei sobi. Loomulikult saaks mudamülgaste vahel ristlemist jätkata ka sõiduautoga, ent auto lagunemine ja paranduskulud muudavad need sügiseses Eestis ebaotstarbekateks liikumisvahenditeks.
    Sestap kogubki Eestis populaarsust sõiduauto ja tõelise maasturi hübriidid. Neile, kel vaja palju ka linnatingimustes või korralikel teedel liikuda, on parimaks lahenduseks linna- ehk pargimaasturid. Taolisega saab säästlikult liigelda linnaoludes, hirmu tundmata läbida väiksemaid tänavaaukusid ning vajadusel tuua metsast maavanaemale küttepuid.
    Paldiski lähedastel teedel ja militaarradadel toimunud sõidukatses osutusid linnamaastur ja spetsiaalselt metsas sõitmiseks ümber ehitatud masin suhteliselt võrdseteks. Sügisesel maastikul selgus, et otse tehaseliinilt toodud linnamaastur ei pruugi kergemal maastikul jääda alla spetsiaalselt rasketes maastikutingimustes sõitmiseks ümber ehitatud masinale.
    Leebemate teeoludega liiklemiseks mõeldud linnamaastur läbis teele jäävaid auke, põhjatuid mülkaid, järske tõuse ning sügavaid langusi peaaegu sama edukalt kui ligi kaks korda kõrgem spetsiaalmasin.
    Hoolimata agressiivsest sõidustiilist said mõlemad masinad trassi edukalt läbitud ilma kadudeta. Sarnastes tingimustes oleks tavaline sõiduauto ammu piltlikult öeldes tükkideks lagunenud, mõni kehvem linnamaastur aga õnnetult mudas ukerdanud. Seejuures tõestas X-Trail oma võimeid mitte maastikurehvide, vaid tavaliste nn linnakummidega.
    Kergematel maastikel juhi ja masina võimete proovilepanekuks kõlbab kogetu põhjal edukalt ka tavaline automaatkasti, mugava salongi ning visuaalselt rahuliku välimusega linnamaastur. Peaasi, et juhi oskused oleksid masina võimsusega võrdsed.
    Omaette sõiduelamuseks on viies aastaaeg Soomaal. Sel perioodil Soomaa serval peatujale tundub, nagu oleks jõutud suure järve kaldale, kus lainetest paistavad üksikud puuladvad. Siiski peidab sügisese Soomaa veepõu endas teid ja radasid, mis ei pruugi alati läbitamatud olla.
    Sõiduautost veidi maastikusuutlikuma vahendiga pole probleemiks ka suurvee ajal mööda Soomaa üleujutatud põhiteid liigelda, veepilved mõlemal pool autot eemale paiskumas, ees ja taga lainetav vesi.
    Sügistalvised tormidki on sõiduvahendile paras katsumus. Kui tormiöödel looduses viibimine võib tunduda nii inimestele kui ka autole ohtlik, siis loodusjõudude raugedes on küllaga kohti, kus oma sõiduvahendi läbitavust testida. Puutüved risti üle teede, tuulest kantud prahihunnikud, ärauhutud rajakesed - neid paiku ei suuda sõiduauto läbida, maasturiomanikele pakuvad need aga põnevaid väljakutseid.
    Tihtipeale viib mõne põneva paiga juurde - olgu selleks matkarada, mälestusmärk või hüljatud mõisakompleks - vaid kitsas metsatee. Suvel madalapõhjalise sõidukiga läbitud tee osutub sügisel vihmade, tormide ja palgiveo tulemusel läbitamatuks mülkaks. Sellised on näiteks Kõrvemaa teed ja rajad, mida talve hakul on üsna keeruline läbida. Seal võib juhtuda, et tee veerel seisab nukralt omanikuta mõni muttamattunud sõiduk, oodates päästmiseks paremaid teeolusid.
    Tuhamägede tipule tõusmine ja karjäärides turnimine aitavad hästi leida tunnetust enda ja masina vahel. Siiski peab seejuures jälgima, et kogemata ei satutaks keelualadele. Kõige hullem, mis maastikusõidu harrastajaga võib juhtuda, on lõhkamisvalmis karjäärilõiku sisenemine.
    Riigimetsa majandamisega tegelev RMK rajab lähiaastail Eestisse mitmeid spetsiaalradasid, kus maasturiomanikud võivad oma sõiduvahendeid ametlikult testida, kartmata seejuures keskkonnakaitsjate sanktsioone.
    Üsna arvestatav hulk maasturiomanikke on koondunud ning korraldavad ühiseid väljasõite maastikuliselt väljakutsuvatesse paikadesse. Ühise nõu ja jõuga viiakse masinad läbi ka kõige hullematest mülgastest. Sellised üritused on parim võimalus ka algajast maastikusõitjale - kohapeal saab nii kogemusi kui ka abi hätta jäämise korral.
    Muidugi jääb mõne suurema mülka servalt tagasi pöörates alati hinge väike kripeldus, mis seal edasi oleks saanud…
    Neile, kel juba maastikusõidu kogemus olemas või kelle hinge see pisik on tunginud, leidub piisavalt võimalusi oma oskuste proovile panekuks ekstreemsetel maastikel. Kui endal puudub tehnika maastikusõiduks või ei raatsita sõiduvahendit maastikul proovile panna, on võimalus ennast välja elada off-road-seiklusi pakkuvate firmade abiga.
    Pakutakse mitmesuguseid ekstreemmatku ja -sõite looduses, mille käigus kogevad autosolijad kõike, mida maastik pakub. On võimalik ka ise roolis istuda ning kontrollida oma oskusi ja teadmisi - sel eesmärgil korraldatakse koolitusi mitte ainult tõsistele maasturihuvilistele, vaid ka linnamaasturite omanikele.
    Maastikul ringi liikudes ei maksa unustada ohutust ega muutuda hulljulgeks - mõnigi mees on oma masinaga aknaservani mudalaukas lõpetanud või pidanud jälgima, kuidas auto aeglaselt vetevalda vajub. Liigelda tohib vaid selleks ettenähtud teedel ja radadel, loodusesse tuleb suhtuda heaperemehelikult ning koristada enda järelt kõik jäljed.
    Alati olgu kaasas laetud mobiil ning autolaadija. Käsivints ning köied, labidas ja saag on samuti abiks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.