Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Värske vere leidmiseks tasub portaale vahetada

Merike Lees 17. september 2007, 00:00

Mõne tööotsinguportaalidesse oma CV sisestanud inimese päev algab uute töökuulutuste ülevaatamisega. Piisab tööandjal vaid töökuulutus üles riputada, kui juba esimeste tundide jooksul laekub elektroonilistest kanalitest neile mitu CVd. Hiljem selgub, et tegu on juba n-ö püsikandidaadiga, kes juba varasematelgi konkurssidel selles portaalis kandideerinud ning juba varem kõrvale jäetud.

Tüdrukud OÜ värbaja Tarvo Ree loobus CV Keskusest just sel põhjusel, et seal ringlesid kogu aeg ühed ja samad näod. "Mõnda nähes tundsid kohe ära, et see oli juba ka kaks aastat tagasi siin," ütles Ree. Tööotsijad on koondunud oma portaalide juurde ning värsket verd tuleb harva. Seepärast kasutab Ree sellest aastast portaali hyppelaud.ee.

"Selline situatsioon võib tekkida juhul, kui sama ametikoha täitmiseks otsitakse inimest mitme kuu jooksul järjest," väitis CV Keskuse personali- ja värbamisosakonna juhataja Gerly Tuisk. Keskmine tööotsimisperiood kestab ühest kolme kuuni ning see on varasemaga võrreldes lühenenud pea poole võrra. "Ehk siis ringlevad tööturul teatud aja jooksul tõesti samad inimesed," möönis Tuisk.

Aasta lõpul uksed avava Nordic Hotel Forumi personalijuht Tiina Drui kasutab hyppelaud.ee'd ja CV Keskust toetavate kanalitena lehekuulutuste kõrval. Hyppelaud on tema hinnangul eelkõige lihtsama töö tegijate leidmiseks, CV Keskusest leiab peenema töö tegijaid.

Kui CVd on sorteeritud ja mittekvalifitseerunud kõrvale pandud, selgub, et sõelale jäänutest pooled ei ole üldse mõelnud, kuhu nad kandideerivad. Neil puudub ettekujutus, mida pakutav töö endast kujutab, millise ettevõttega on tegemist. "Kandidaadid helistavad ja küsivad, et mis töö see oli. Siis ütlen, et palun vaadake, kuhu te kandideerisite," selgitas Ree.

Tiina Drui sõnul aitab ka motivatsioonikirja palumine selgitada kandidaadi tõsiselt võetavust ja tagada, et kandideerimine oleks läbi mõeldud.

N-ö püsikandidaatidele on omane ka olematu enesekriitika ja ülim optimism oma võimete suhtes. Nii kandideeris müügiesindaja tööpakkumisele kärumehest klienditeenindaja-autopesijaks tõusnud noormees, kelle palgasiht oli 30 000 krooni neto. Tõepoolest, ega ta 30 000 krooni teenivast Cleanaway prügiautojuhist palju kehvem ei ole. See, et noormehel müügikogemus täielikult puudus, ei olnud palga küsimisel takistus.

Kogemus näitab, et aktiivne tööotsija kasutab töö leidmiseks kõiki populaarseid töövahendusportaale. Enamik tõsiseid tööotsijaid sisestavad oma CV mitmetesse portaalidesse. Et maksimeerida kandidaatide arvu, sisestavad ka ettevõtted oma kuulutused samaaegselt mitmesse keskkonda.

Püsikliendiks saamisel saab määravaks kasutusmugavus, tööpakkumiste arv ja mitmekesisus ning tööturuteemaliste nõuannete kättesaadavus. Tavapärane on olukord, kus erinevates portaalides ülesriputatud kuulutusele kandideerivad samad inimesed. Kui aga avaldada sama kuulutus mõne kuu pärast, on eelmisel konkursil osalejad omale sobiva koha juba leidnud ning tööturule sisenenud uued inimesed. Pikemaajalised tööotsijad ning pidevad kandideerijad on kas madala kvalifikatsiooniga, vähese töökogemusega või tööks spetsiaalseid erioskusi mitteomavad inimesed.

Kahtlemata esineb huupi kandideerijaid. Kuid nende blokeerimiseks ei ole töövahendusportaalidel seaduslikku õigust. Sama kehtib personalitöötajate poolt väljapakutud musta nimekirja kohta - inimese põhiseaduslik õigus on vabalt töökohta valida, st õigus kandideerida on igaühe õigus. Küll aga saab avaldaja kandideerijate kohta kommentaare salvestada ning ajalugu jälgida.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing