Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bassikõlari peitmine autosse üha levinum

    Põhjust pole vaja kaugelt otsida - kui tahetakse säilitada originaalstereo ja heli natuke paremaks teha, ongi vaja autosse pista väike bassikõlar. Ühtlasi soovitakse, et see ei võtaks ruumi ja et paigaldaja selle kuskile ära peidaks.
    Bassikõlar pannakse tavaliselt külgede sisse, istmete alla või siis kindalaeka asemele. Ikka ruumi kokkuhoiu mõttes. Varaste eest peitmine Ando sõnul viimasel ajal teemaks pole, sest eriti enam ei kuule, et keegi oleks bassikõlari kastist või võimendist ilma jäänud.
    Kõlari peitmine on kindlasti ajamahukam, kui lihtsalt kasti tegemine ja selle autosse toppimine. Kui muidu piisab sellest, et võtad sobiva bassikõlari, arvutad vajaliku kasti mõõdud ja ehitad valmis, siis peitmisega lisandub ka kasti autosse mahutamise faktor.
    Loomulikult tuleb ka auto päris lahti võtta ja vajadusel mittekandvaid kereosi lõigata. Vahel ei saa kasti teha puidust, vaid see tuleb vormida klaasplastist. Nimelt on mõned auto õnarused, kuhu bassikõlarit võiks peita, sellised, et sinna on mugavam kasti klaasplastist vormida kui puidust teha.
    Bassikõlari peitmine muudab projekti maksumuse kliendile Indrek Ando ütlusel kolmkümmend protsenti kallimaks. Asi pole materjalides, vaid lihtsalt mahukas töös.
    Peidetud bassikõlari antav tulemus ei pruugi aga sageli olla piisavalt hea. Üheksakümnel protsendil juhtudest jääb heli tunduvalt kehvem, kui oleks sama kõlari korraliku kastiga pagasiruumi panemisel, kinnitab Ando. Põhjuseks see, et kõlareid ei saa suunata, nagu tahaks.
    Näiteks bassikõlari peitmisel külje sisse on esiteks kast väiksem, kui kõlar seda tegelikult vajaks, ja ka kõlari suund pole kõige õigem. Nii peaks luukpäraga autos kõlar vaatama luugi poole. Kui see aga vaatab teise külje poole, levib heli kuulajateni tugeva viivitusega.
    Kõige veidram koht, kuhu Ando on pidanud bassikõlari peitma, on auto kindalaegas. Õigupoolest kadus ümberehituse käigus kindalaegas üldse ära ja natuke ohverdati ka kõrvalistuja jalaruumi, et sinna mahutada bassikõlari kast. Muuta tuli ka auto puhurite süsteemi, need pidi kasti pealt läbi vedama. Tegu oli väikese autoga, nii et ruumi ohverdamata polekski mujale saanud sellist asja ehitada.
    Bussidel saab bassikõlari panna tavaliselt istme alla. Enamlevinud on siiski külje sisse peitmine. Kui auto struktuur kannatab, võidakse lõigata välja tagumine aknalaud ja ehitada sinna õhuke puidust kast, et kõlar vaataks akna poole. Võimalik on ka kõlari paigutamine tagavararatta sisse, kuid see pole end õigupoolest õigustanud.
    Sedaankerega autosse bassikõlari peitmine on Ando sõnul sama mõttetu, kui osta endale kodukino ja viia selle bassikõlar kööki mängima.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.