Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meediajuhid: poole miljardi krooniga imet ei tee
Magusakontserni Kalev ja piimatööstuse Tere, nüüd nimega AS Rubla suuromanikud Oliver Kruuda, Heino Priimägi ja Aare Annus teatasid neljapäeval otsusest ärid müüa ning keskenduda kinnisvarale ja meediale. Selle tehinguga saab kolmik eesotsas Kruudaga ainuüksi Kalevi tütarfirmade müügist 530 miljonit krooni vaba raha. Varem on Kruuda öelnud, et kavatseb jõuliselt investeerida omandatud meediaettevõtetesse.
Postimehe väljaandja, ASi Eesti Meedia tegevjuhi Mart Kadastiku sõnul poole miljardi krooniga Eesti meediaturul imesid ei tee.
Kadastik ütles, et enda ettevõtete puhul investeeriks ta sellise vaba raha pigem Eestist väljapoole, näiteks Lätisse või Leedusse, sest sealsed turud on suuremad. "Ma ei näe Eesti turul selliseid auke, kuhu seda raha idanema panna," märkis ta.
"Rahast lahti saada on ju kerge, aga küsimus on selles, kuidas seda tagasi teenida. 500 miljoniga imesid ei tee. See summa ei garanteeri edu," ütles Kadastik. "Aga solkida võib sellise rahaga meediaturgu küll," ütles ta ja tõi näiteks ajakirjanikele 70 000 krooni suuruse palga pakkumist.
Kadastiku sõnul on suure rahapaki kõrval oluline ka vaimne ressurss, mis kaasatakse meediaväljaande juurde. Selle puhul aga ei mängi rolli alati suur palganumber. "Vaimne ressurss on otsustav, aga Kruuda on selle koha pealt hädas. Kalev Meedia esimestest sammudest juba paistab välja ebakindlus. Kruudal on saada raske inimesi oma ettevõttesse. Mõni võib ju algul nõustuda ja suure palga eest tööle tulla. Aga mis kasu on 70 000kroonisest palgast, kui ettevõte paari aasta pärast pankrotti läheb?" arutles Kadastik.
Eesti Päevalehe peadirektor Aavo Kokk leidis, et ei oskakski 500 miljonit krooni meediasektoris kuhugi investeerida, pigem paneks ta raha kinnisvarasse paremaid aegu ootama.
"Midagi osta Eestis pole. Äripäev pole ju müügis. Ka välismaalt oleks ettevõtte ostmine tülikas," arutles Kokk.
Koka arvates on Kruuda nutikas, et oma ettevõtted müüs. "Ta on ka varem elanud majanduslanguse üle ning ta teab, et ettevõte vajab sellistel aegadel likviidsust. Nüüd on tal palju vaba raha."
Siiski kahtles Kokk Kruuda plaanis raha meediasse paigutada ning arvas, et Kruuda on oma väljaütlemistega lihtsalt teisi provotseerinud.
"Nii suurt raha pole tarvis. Vaja on nutikust ja andekaid töötajaid ja head mõtet, mida teostada," selgitas Kokk, mis on vaja, et meedias edukas olla.
"Vaatangi siin stuudios ringi ja mõtlen, et meil stuudio ehitus juba käib, me loodame väiksema kuluga hakkama saada," märkis Oliver Kruuda reedel ETV saates "Terevisioon".
"Uue uudisteportaali oleme ka välja käinud. Tahame sinna panna uut vaadet. Samuti tahame sealt teha uudiseid kõigile üle terve Eesti. Me ei hakka pealkirjadega vaatajaid värbama, tahame anda objektiivset infot," lisas Kruuda.