Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Siseturul teenuste hinnad tõusevad

    Kui kohaliku turu teenuste hindu mõjutavad tõusule meie majanduse üldtendentsidest teadaolevad tegurid, siis globaalsel transporditurul on protsesse, mis võivad järgmisel aastal kaasa tuua ka hindade langemise.
    Seekordsesse Logistikasse mahtusid hinnamuutuste põhiküsimustele vastama kolme teenuse liigi esindajad. Eesti siseturul pakutavate teenuste hinnamõjutajad on kallinev tööjõukulu ja kütuse aktsiis. Maailmatrendidest enim mõjutatud meretransport lubab aga importvedudel hinnalangust. Põhjuseks on lähiaastate jooksul merevedudele lisanduv mitusada tuhat TEUd lisavõimsust.
    Järgmisest Logistika numbrist saab lugeda prognoose lennu- ja autotranspordi kohta.
    Hindu mõjutavad 2008. aastal mitmed tegurid. Esmalt on seotud lepingud THI muutumisega ehk hindu korrigeeritakse selle võrra. Järgmine faktor on raudteeinspektsiooni kehtestatavad raudteeinfrastruktuuri kasutustasud, mille komponent on veotariifis olemas ning mille muutumisel muutub ka tariif.
    Kolmandaks tõusevad 2008. aasta algusest ühispargi vagunite kasutustasud, keskmiselt 15% (otsus selle kohta on raudteede nõukogult olemas, aga kas kasutustasud tõusevad kõigil nii palju või vagunitüübiti erinevalt, ei ole veel otsustatud). Seetõttu peame samuti mõnevõrra korrigeerima tariifi ja vagunite kasutustasusid.
    Neljandaks on aasta algusest seadusega kehtestatud karmimad nõuded vedurikütusele, mis tõenäoliselt suurendab kütuse hinda.
    Põhja- ja Lõuna Ameerika importvedude hinnatase võib järgmisel aastal langeda umbes 2-3% võrra, seevastu impordihindadele Kaug-Idast võib prognoosida isegi 15-25% langust. Ekspordi hinnad Kaug-Idasse ning Põhja- ja Lõuna Ameerikasse alanevad hinnanguliselt 2-3%.
    Järgnevatel aastatel on oodata laevakohtade ja tonnaaži ülepakkumist maailma meredel, lisandumas on üle 260 000 TEU lisamahtu. Vaadates maailma majanduse 9-10protsendilist kasvu, on selgelt näha, et pakkumine ületab nõudluse pea 15%. See jätab kindlasti jälje ka hinnapoliitikale.
    Eksportvedudes on olukord aga jõudnud faasi, kus hinnad on selgelt alla omahinna. Järgmisel aastal, hoolimata laevaliinide veomahu võimekuse tõusust, on laevaliinidel siht tõsta ekspordihindasid. Hinnatõus võib ulatuda isegi 100 protsendini.
    Sisendkulude jätkuva kasvu tõttu oleme järgmisel aastal sunnitud tõstma ka teenuste hindu. Kuna teenuseid hinnastame tegevuse järgi, siis teenuse hind muutub eri tegevuste osas erinevalt.
    Jätkuvalt on suur surve tööjõukulude kasvule. Oleme sel aastal palju panustanud tööjõu tootlikkuse kasvu ja saavutanud tänaseks juba märkimisväärseid tulemusi. Seetõttu loodame, et teenuste hinnad klientidele tõusevad vähem, kui Eesti keskmise palga muutus, kuid ca 10protsendilisest tõusust ilmselt ei pääse.
    Suurem muutus on seotud kütuseaktsiisiga, mis mõjutab transporditeenuse hindasid otseselt. Läbirääkimised vedajatega juba käivad ning sellest tulenevalt alustame läbirääkimisi ka klientidega.
    Teatud osa kulude kasvust on seotud ka teenuse kvaliteedi parendamisega.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.