Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Harjumaa ettevõtete TOP 2006: Transiidikraanide sulgumine pitsitab Harjumaa sadamaid

    Lisaks Tallinna piiresse jäävale reisisadamale, pealinnas paiknevale mitmele tööstussadamale ning Tallinna Sadama koosseisus olevale Muuga sadamale tegutseb Harjumaa rannikul ja saartel veel vähemalt kümmekond nimetatutega võrreldes väiksemat sadamat.
    Omal ajal olid need peaasjalikult kalasadamateks loodud, ent nüüd on miljonitesse kroonidesse ulatuvate rahasüstide toel kiirele arenguteele pööranud.
    Mitmed sadamad on idapiiri tagant lähtuva naftatransiidi kestvusele lootes välja ehitanud rohkem või vähem võimsad kütuseterminalid.
    Paraku ei osanud keegi ette näha Venemaa transiidivoogude vähenemist, mis sai tuntavaks tänavu alates juunikuust.
    Nii on kaubavood oluliselt vähenenud Viimsi vallas asuvas Miiduranna sadamas, mis teenindab ASi Milstrand kütuseterminali ja kus veokogused ulatusid siiani kahe miljoni tonnini aastas.
    Eesti Sadamate Liidu tegevdirektor Viktor Palmet ei usu, et sadamad, mis kaotavad suure mahu oma transiitvedudest, peaksid lausa tegevuse lõpetama.
    Küll aga peavad sellised ettevõtted tõsiselt süvenema oma äriplaani ning oma tegevust paindlikult ümber korraldama.
    "Seni näiteks kütusetransiiti teenindanud kaubasadamad, mis on seotud konkreetse kütuseterminaliga, võivad jätkata vedelkütuse lastide teenindamist, kuid muutuma peab vedude ja teenuste struktuur," selgitas Palmet.
    "Tõenäoliselt hakkab üha enam Eestisse veetavast vedelkütusest saabuma raudteetsisternide asemel laevadega."
    Saabunud kütusele saab Palmeti sõnul vastavalt tellija soovile lisada terminalis kvaliteeti parandavaid lisandeid (seda nimetatakse blendimiseks). Seejärel kütus ladustatakse ja viiakse laevaga tellijale.
    Nii Harjumaa kui ka kogu põhjaranniku sadamate tulevikuvõimalusi vaagides on Viktor Palmet seda meelt, et rahvusvaheliste kaubavedude teenindamisel peaks Eesti keskenduma mitte vedelkütustele, vaid tarbekaupadele, mille vedu siiani Eestist mööda kulgeb.
    "Teenused, mida tarbekauba veoprotsess ette näeb, on mitmekesised," kinnitab ta.
    "Teiste riikide praktika näitab, et konteinervedudes osalevad suuremate kõrval aktiivselt ka väiksemad kaubasadamad."
    Näide konteinervedude tulekust naftatransiidi asemele on võtta Paldiski Põhjasadamast, mille juht Robert Andropov asutas rootslasest äripartneriga firma PTS Logistics, mis hakkab korraldama konteinerite vedu Venemaale.
    Andropovi sõnad, et Eestis ollakse liialt Venemaale orienteeritud ja enamiku transiidist moodustab Vene nafta, kinnitavad Viktor Palmeti mõttekäiku sadamate alternatiividest.
    Ka Andropovi hinnangul võiks läbi Eesti vedada kaupu kõikjale Euroopasse.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.