Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ajalehtede kojukande hind vaadatakse ringi
Eesti Posti nõukogu esimehe Meelis Atoneni sõnul peab juhatuse välja pakutud tulemusüksustele üleminek tähendama eelkõige ettevõttes tegevuste dubleerimise vähendamist.
"Juhtimisstruktuuri tahame muuta selliseks, et iga teenus muutuks tulemuslikuks. Iga üksus peaks kasumit teenima. Praegu on eri juhtimistasandid, on palju inimesi, kes koordineerivad sama tööd," selgitas Atonen. Tema sõnul ei tähenda selline ümberstruktureerimine seda, et inimesi lahti lastakse. "Ei ole vaja tekitada dramaatikat. Praegu alles töötatakse uut süsteemi välja," märkis Atonen.
Pikemalt peatuti perioodika hinnapoliitika teemal. "Nõukogu otsustas, et juhatus vaatab veel kord läbi perioodika hinnakujunduse, kohtub uuesti suuremate kirjastustega ning püüab saavutada kokkuleppe, mis rahuldab osapooli," ütles Atonen.
Ajalehtede ja ajakirjade laialikandmine tõi Eesti Postile sel poolaastal 12 miljonit krooni kahjumit. Atoneni sõnul võivad uued läbirääkimised tähendada seda, et laialikandmise hinnad ei tõuse nii palju, kui algselt plaanitud. Kuigi Atoneni sõnul on teenus olnud juba aastaid liiga odav, ei saa olukorda kiiresti parandada. Pikas perspektiivis oleks hea, kui Eesti Post selle teenusega nulli jõuaks, märkis ta.
"Järsk hinnatõus võib turule meelitada kedagi, kes sama teenust pakub. Klientide säilitamise nimel tuleb läbirääkimisi pidada. 2009. aasta jaanuarist on ju lehtede kojuveo turg vaba. Meie konkurent on praegu näiteks Express Post. Piisab, kui see ettevõte suurematest linnadest ka väiksematesse läheb," nentis Atonen.
Eesti Posti nõukogu vaatas üle ka läheneva juubeliaasta kava ning tutvus ettevõtte kaheksa kuu majandustulemustega.