Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hinnatõus tõstab kauba autolt rongile

    AS Eesti Raudtee teatas, et on suvekuudel koostöös ekspedeerijatega suutnud maanteedelt raudteele meelitada ligikaudu 30 000 tonni kaupa. Kui arvestada ühe veoauto koorma kaaluks 20 tonni, tähendab see, et raudtee on endale võitnud 1500 veoauto töö. Eesti Raudtee juhatuse esimehe ja tegevdirektori Kaido Simmermanni hinnangul on seni maanteel liikunud kauba raudteele tulekut soodustanud veoautode raskused Eesti-Vene piiril, kus on tekkinud nädalapikkused piiriületusjärjekorrad.
    Ekspedeerimisfirma OÜ ESTMA tegevjuht Teet Tammiste hüüatab: "Oleme küll kliente maanteelt raudteele toonud!" Tammiste selgitusel on selleks kolm põhjust. Esiteks on piiridel järjekorrad. Teiseks ei jätku autosid, kuna nad seisavad piiridel. Kolmandaks on veohinnad kaks korda kõrgemaks tõusnud, kuna autosid ei jätku. Tammiste arvutused näitavad, et kui täiskoorem Moskvasse maksab maanteeveol juba vähemalt 45 000 krooni, siis 20jalase konteineri, kuhu mahub enamgi kaupa kui veoautole, transpordikulu raudteel ulatub kokkuvõttes vaid 12 000-13 000 kroonini.
    Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase räägib, et vagunid liiguvad Eesti ja Venemaa vahel igapäevaselt edasi-tagasi ja kui täna kaup teele lähetada, on see kuni kahe ööpäeva pärast Venemaal. Teet Tammiste väitel asi nii ilus siiski ei ole.
    Ainuüksi Eesti piirini liigub kaup paar päeva, kuna kauba jaoks sobivasse sihtpunkti liikuva rongi komplekteerimine võtab aega. Natuke läheb aega ka piiril ning siis kulub edasi juba aeg sorteerimisjaamades Venemaal.
    Paremal juhul õnnestub kaup transportida kaheksa päevaga. Normaalne transpordiaeg on 12-13 päeva, mis on võrdne Venemaa piiril ootavate maanteevedude transpordiajaga. Suurem probleem on aga vagunipuudus. Pärast aprillisündmusi on raudteega eksport Venemaalt Eestisse vähenenud, mis tähendab, et ka vaguneid ei satu enam siia. Eesti Raudteel endal on aga vaguneid väga vähe. "Tohutu puudujääk on vagunitest," ütleb Tammiste, kelle sõnul on kliendid nõus võtma ka katkiseid vaguneid, et neid oma kauba vedamiseks ise korda teha. Tammiste leiab sellegi poolest, et raudteetransporti võib soovitada kõigile - nii transiitkauba vahendajatele kui ka Eesti enda eksportööridele. Hinnavahe maanteetranspordiga on drastiline ja kui vagun õnnestub kätte saada, siis võib ka kindel olla, et kaup sõidab Moskvani välja.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.