Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui pääsukese tiivad on väsinud

    Riik võiks oma aktsiapaki Estonian Airis müüa ja lennunduse unustada. See firma oma võrdlemisi nadi teeninduskultuuri ja lennukipargiga pole kindlasti Eesti majanduse kroonijuveel, mida peaks hoidma.
    SAS on näidanud üles huvi riigile kuuluvate aktsiate vastu, seega on need aktsiad praegu midagi väärt. Ent kui kauaks?
    Estonian Air on paigaltammuv, kahjumis firma: sihtkohti on suhteliselt vähe, lennukeid veelgi vähem.
    Berliini kui ühe sihtkoha võttis puhtalt ära easyJet.
    Kui see ei juhtunud juba varem, siis odavlennufirmade tulek siiamaile pani Estonian Airi põdema. Taheti positsioneerida ennast kvaliteetoperaatorina, aga seda suudeti ainult hindades, mitte muus.
    Tasapisi oli Estonian Air sunnitud üle võtma odavlennufirmade stiili, näiteks tavareisijaid tasuta enam ei toitlustata. Kulude kokkuhoid.
    Ka lennukeid on Estonian Airil minimaalselt. Kui kõik läheb nagu õlitatult, suudab firma reisid ära teenindada. Aga kui juhtub vähimgi tõrge, on lennugraafik lootusetult sassis. Lendude hilinemise ja edasilükkamise pärast on palju nurinat olnud.
    Kui SAS ostaks ära investeerimisfirma Cresco osa ettevõttes, jääks riik Estonian Airis praktiliselt sõnaõiguseta väikeaktsionäriks. Võib arvata, et siis langeb riigi omanduses olevate aktsiate hind kõvasti ning riik peab juba ise koputama SASi uksele, aktsiad näpus.
    Tõsi, riigil on aktsiate eelisostuõigus SASi ees, aga aktsiaid veelgi juurde osta…? Põhimõtteliselt ei pea riik majandust korraldama.
    Aktsiate müügi vastu räägib see, et riigil pole lisaraha eelarvesse tarvis - majandus kasvab endiselt ja maksud laekuvad seepärast hästi. Lisaraha paiskamine ringlusse kannustaks vaid inflatsiooni.
    Kui terve raudtee osteti tagasi 2,35 miljardi krooniga, siis võib arvata, et 34% Estonian Airis ei pruugigi roppu raha maksta. Igal juhul mitte sellist raha, mis eelarvet oluliselt toetaks. Seega võiks ju raha ka aktsiates seista.
    Ent Estonian Airi müügist saadava raha saab panna stabilisatsioonifondi - mustadeks päevadeks.
    Võib-olla on kahju stiliseeritud suitsupääsukese siluetist? Firma nimes on seni ka sõna "Estonian". SAS liidaks aga Estonian Airi oma Läti lennufirmaga airBaltic ja hakkaks reisijaid vaid Riiga ette vedama. Nii üks rahvuslik firma kaotsi lähekski.
    Arvame, et kui Estonian Airi tiivad ikka enam hästi ei kanna, tuleb riigil vastu võtta kaalutletud puht majanduslik otsus.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.