Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maag ajab jonnakusega oma asja
"Oleme lihtsalt eestlase jonnakusega ajanud oma asja ja ju see siis õige asi on, kui juba mitmendat korda esikolmikus oleme," arvab Noppel.
Maag Piimatööstus on nii rahvusvahelises mõistes kui ka Eesti konkurentidega võrreldes oma 120 töötajaga ikkagi väike ettevõte. "Peamine konkurentsieelis väiksuse juures on suurem operatiivsus ja paindlikkus," leiab ta. Lisaks tuleb kogu aeg otsida uusi nišše ja uuenduslikke lahendusi, et suurtega müügikohtade pärast konkureerides n-ö riiulile saada.
Ettevõte on keskendunud eelkõige mitte tavalise joogipiima tootmisele, vaid toodetele, mille toorainele saab palju rohkem lisaväärtust anda. "Seetõttu ongi meie põhitoodanguks kohupiimapõhised tooted - Jänksi kohukesed ning Ekstra kaubamärgi all muude piimatoodete kõrval kodujuustud," selgitab Noppel. "Püüame olla ka innovaatilised. Näiteks olime Eesti tootjatest esimesed küpsise-, piparkoogi- või marmelaadilisandiga kohukeste tootjad ning samuti oleme siiani ainukesed valge glasuuriga kohukeste tootjad." Liiatigi rõhutakse tervislikkusele.
Maag Piimatööstus on 100% Eesti kapitalil põhinev ettevõte. Noppeli sõnul tähendab see, et neil pole kusagil väljamaal rikast "Kanada onu", kes raskel hetkel sajaseid luhvtitab. "Tõenäoliselt on meil siis suurematest apsudest õnnestunud kõrvale hoida," arutleb ta.
Noppel usub, et viimasel aastal on kõigi piimatööstuste jaoks ilmselt suurimaks probleemiks tööjõu vähesuse kõrval tooraine nappus ja hinnatõus. "Ka selles osas on meil väike konkurentsieelis - sama koguse toorpiimaga suudame me rohkem korda saata, kui enamik konkurente," ütleb Noppel.
Maag Piimatööstuse investeeringute maht 2006. aastal oli ca 12 miljonit krooni, millest mahukam oli uue, 690ruutmeetrise tootmispinnaga glasuurkohukesetsehhi väljaehitus. "Lisaks soetasime uusi tehnoloogilisi mahuteid ja glasuurkohukeste liini ning alustasime taaralao ehituse ja hoone fassaadi rekonstrueerimisega," kirjeldab Noppel.
Möödunud aastal oli suur rõhk turundustegevusel. Sellega seoses oli ka 2006. aasta turunduseelarve võrreldes eelmise perioodiga oluliselt suurem.
Tegevjuhi kinnitusel olid turundustegevused keskendunud Ekstra ehk linnapiimatoodete ja Jänksi kohukeste, tarretiste ning jäätised kaubamärkide arendamiseks.