Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ajaleht: Kanajev ja Ninnas võivad müüa Transiidikeskuse
Anonüümsust soovinud allika sõnul peavad Transiidikeskuse omanikud läbirääkimisi Vene ettevõttega Natsionalnaja Konteinernaja Kompania (NKK), mis on idanaabri suurim ettevõte transiidi vallas. NKK asutas Suurbritannias registreeritud ning Vene riigiduuma saadiku Vitali Južilini, tema äripartneri Andrei Kobzari ja Severstaltransi kontrolli all olev First Quantum. Mullu ostis Severstaltransi osaluse teine Vene suurettevõte Promõšlennõje Investorõ.
Põhiliselt konteinervedusid korraldavale NKK-le kuulub Peterburis Pervõi Konteinernõi Terminal. Samal ajal omab NKK terminale ka Musta mere ääres Novorossiiskis ja Kaug-Idas ning ehitab terminali Eesti läheduses, Narva ja Peterburi vahel paiknevas Ust-Luuga sadamas.
Transiidikeskuse kaasomanik Toivo Ninnas ütles Delovõje Vedomostile, et ta ei osale läbirääkimistel ega tea seetõttu ka midagi öelda. Firma suuromanik Anatoli Kanajev ütles, et mingeid läbirääkimisi ei peeta ning tema oma osalust Transiidikeskuses müüa ei kavatse.
NKK pressiteenistus teatas, et firmal pole Muuga sadama terminalide omandamiseks enam mingeid kavatsusi. Ettevõttes arutati Muuga terminalide ostu, aga kui pool aktsiapakist läks firmale Promõšlennõje Investorõ, asuti kontserni arenguplaani uuendama.
Suvel kirjutasid ajalehed, et NKK rentis Riia sadamas 160 hektarit maad, et ehitada sinna kahe miljoni tonnise mahuga konteineriterminal. Ehitust pole veel alustatud.
Tallinna Sadama andmetel ehitatakse Muuga sadama lääneossa umbes miljonitonnise mahuga konteineriterminal, mille operaatoriks saab esialgu Muuga CT, ettevõtte juhataja Sergei Artjomov ütles, et läbirääkimiste kohta tuleks küsida Transiidikeskuse ASist.
Varasemast on teada, et kohalikud naftaterminalid vahetasid juba omanikku. Eurodeki ostis Poola juurtega Šveitsi firma Mercuria. Sillamäe sadama naftaterminali uus omanik on teine Šveitsi ettevõte Trafigura ning E.O.S.-i himustavad sellised gigandid nagu Shell, TNK-VR ja Vopak.
Sadamaoperaatorite liidu juhi Ago Tiimani sõnul toimusid loogilised muudatused. Nüüd ei kasutata sadamamahuteid ümberlaadimiseks, vaid naftatoodete hoidmiseks. See ei tähenda aga, et ka kõik teised terminalid omanikku vahetaksid.