Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suurim tõusja on Leedu
Leedus sellist müügikaotust pole ja seal on kõik kasvunumbrid suisa uskumatult suured - käimas on uute sõidukite ostubuum. Iga kuu müüakse nii palju rohkem uusi sõiduautosid, et Leedu autoturg kasvab Baltimaist kõige kiiremini. Sealkandis on 50-70protsendine kasv täiesti loomulik. Seni teadsime Leedut eelkõige kasutatud autosid vahendava riigina.
Eestiga sama liberaalne kasutatud autode import ja sama suur käibemaks teevad Leedust soodsa ostukeskkonna, sellele lisandub logistiliselt hea asukoht. Lätis läheb ca 2-liitrise bensiinimootoriga auto registreerimine 20% kallimaks Leedust ja 18% Eestist, sest Lätis kehtib auto registreerimisel lisamaks.
Praegu registreeritakse Lätis rohkem uusi autosid kui Eestis. See on normaalne, sest Lätis on miljon elanikku rohkem. Lätlaste ülekaal pole siiski proportsionaalne, aga või jaksame siis meie miljoni lisalätlasega uute autode ostmisel võistelda!
Kes otsib automüügist analoogiat kinnisvaraturul toimuvaga, seda suvekuude tulemuste põhjal paraku ei leia.
Muidu nii tundlik näitaja nagu automüük ei peegelda ostude edasilükkamisi või loobumisi raskete aegade kartusest. Juuli ja august on alati väiksema müügiga kuud olnud, neile järgneb müügi sügisene elavnemine.
Siiski mõjutab üldine majandusfoon - kõrge inflatsioon, pankade laenutingimused ja ka psühholoogiline faktor - sügisesi oste ja elavnemine tuleb ilmselt väiksemas mahus kui seni.
Autor: Rein Reinpõld