Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pikkades poesabades süüdi tööjõu puudus
Rimi kaubanduskeskuse direktor Ruth Laatre ütleb, et nende ettevõtetele ei ole pikkade järjekordade probleem võõras, ettevõte tegeleb sellega. "Tõstsime töötajate palku, võtame pidevalt tööle uusi inimesi. Planeerime muuta töökorraldust kauplustes - mõelda välja elektroonilise lahenduse, mis lubaks kiiremini ja lihtsamini paigutada kaupu riiulitele ning kiiremini kliente teenindada," märkis Laatre.
Prisma Peremarketi kauplusteketi tegevdirektor Janne Lihavainen nimetab samuti järjekordade põhjuseks tööjõu puudust. "Ka meile ei meeldi tekkinud olukord, ma mõistan tarbijate kaebusi. Me palkame pidevalt uusi töötajaid ja püüame hinnalist kassapidajat kinni hoida," räägib ta.
Ka Maxima jaoks on järjekorraprobleemid tööjõupuudusega seotud terav probleem, tõdes Maxima Eesti OÜ pressiesindaja Erkki Erilaid.
ETK (Eesti Tarbijaühistute Keskühistu) pressiesindaja Regina Aasumetsa sõnul on nendegi kliendid kaevanud pikkade järjekordade üle, mis tekivad peamiselt kella 5 ja 7 vahel õhtul. Tema arvates ei tulene järjekorrad mitte tööjõu vähesusest, vaid tehnilistest probleemidest (pangakaardid, ebaselged kaubakoodid jne) ning inimfaktorist. Et saada juurde kassapidajaid, vähendasid ETK kauplused müüjate arvu lettide taga ja panid need töötajad kassadesse. Eksperimentaalkorras käivitati Tallinnas Sõpruse puiesteel asuvas Konsumi kaupluses ekspress-kassa, kus kaupluse töötaja pakib kliendi kaubad ära. Vajadusel kasutab ETK ka renditööjõudu.
A-Selver ASi direktor Ain Taube ei arva, et Selveri ketis oleks probleem järjekordadega. "Kui võrrelda sellega, mis oli pool aastat tagasi, ei olegi olukord turul nii halb," märkis Taube tööjõupuuduse kohta.
Järve Selveri direktor Marja Udras nõustub Taubega. "Meil ei ole järjekordadega probleeme. Mis puudutab aga televiisoreid, mis pandi hiljuti Järve Selveris iga kassa kohale üles, siis on see eelkõige reklaamikanal, mitte vahend vähendada järjekordi, mida meil ei olegi."
Autor: Julia Vlasova