Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudtee kolmeks

    Valitsuskabinetile esitatud Eesti Raudtee 2007.-2017. aasta äriplaanis andis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ülevaate ettevõtte kavandatavast jagamisest kolmeks eraldiseisvaks juriidiliseks isikuks: AS Eesti Raudtee, AS Eesti Raudtee Infrastruktuuriettevõte ja AS Eesti Raudtee Kaubaveoettevõte. "Struktuurimuutusega kaasnevad kulude jagamise suurem läbipaistvus ning väiksemad finantsriskid," selgitas minister Juhan Parts ümberstruktureerimise vajadust. Negatiivsena tõi minister välja kontsernisisese bürokraatia suurenemise ja vastutuse hajumise.
    Raudteelaste ametiühingu esimees Oleg Tšubarov suhtub väga skeptiliselt Eesti Raudtee tükeldamisse. "Kuulsin, et majandusminister Juhan Parts tahab jagada Eesti Raudtee kolmeks ja seda olukorras, kus ei ole ei kaubavedusid ega ka ettevõtte arendamise tulevikuplaani. Tekib küsimus, kellele seda reorganiseerimist üldse vaja on," lausus Tšubarov.
    "Eesti Raudtee juhtkond tegeleb ei tea millega, kuid mitte sellega, et leida uusi partnereid. Olen väga skeptiline valitsuse plaani suhtes leida uued partnerid Hiinast ja Kasahstanist," selgitas Tšubarov. "Kasahstan juba ütles, et nemad ei taha Venemaaga tülitseda, ja sealt ei ole seega ka palju vedusid oodata. Hiinaga käivad läbirääkimised tulemusteta juba 14 aastat."
    "Oleme ju kõik kuulnud järjekordadest Eesti-Vene piiril, suurem osa neid kaupu oleks odavam vedada raudteel. Kuid Eesti Raudteel ei ole selleks vaguneid," ütles Tšubarov.
    Ministeeriumi teatel keskendub Eesti Raudtee välismõjudest sõltumatumatele kaubavoogudele, investeerib vaguniparki ja ehitab välja Tallinna raudtee ümbersõitu. Täiendavat riigi toetust kavas ei ole.
    Kevadise äriplaani septembris korrigeeritud variandi järgi võetakse arvesse nafta- ja kivisöevedude kahanemist ning pööratakse tähelepanu Eestist itta suunduvate konteinervedude suurendamisele. "Eestist lähtuvad kaubaveod on raudteele tulusamad, sest nii saab ettevõte kontrollida veeremi kasutamist. Need veod ei sõltu teiste riikide poliitilisest tahtest," selgitas Parts. Tema sõnul uuendatakse vaguniparki uute kaubagruppide jaoks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.