Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koolitus muutub firmapeo osaks
Tänapäevane firmapidu ei ole enam koht, kus mängitakse ringmänge ja korraldatakse viktoriine.
Äripäev peab kiiduväärseks, et firmapidu selle traditsioonilises mõistes on hakanud üha rohkem asenduma aktiivse põneva tegevusega, mis sisuliselt toimib meeskonnatöö koolitusena.
Tänapäevase firmapeo osalejatele püütakse pakkuda uusi põnevaid tegevusi, mis ühtlasi õpetaksid midagi kasulikku igapäevaelu tarbeks. Varjatud kujul või ka teadlikult programmi lülitatult võivadki matkad ja võistlused osutuda niisuguseks meeskonnamänguks, mis hoolimata sellest, kas need on üritusel välja reklaamitud koolitusena või mitte, tugevdavad ühtekuuluvustunnet ning motivatsiooni.
Koolitus- ja üritusturundusfirmad pakuvad mitte ainult koolitustele ja seminaridele, vaid ka firmapidudele sobivaid seikluskoolitusi või seltskonnamänge nagu Enigma, kus meeskonnal tuleb ühiselt kontrollaja sees leida ümbruskonna kohta õigeid vastuseid. Samalaadne on seikluskoolitus Tallinna vanalinnas, kus osalejatel tuleb jõuda sihtpunktideni vihjete ning ülesannete kaudu, mil tegevused filmitakse hilisema analüüsi tarbeks.
Kui osalejates võib firmapeo kavva planeeritud koolitusosa esialgu võõristust tekitada, siis õhtu edenedes on põnev ja lõbus tegevus vaheldusrikas vahepala tavapärasele söömisele-joomisele ja naljade rääkimisele.
Töötajate motiveerimisel mängib rolli ka see, kuidas tegevust nimetatakse: metsamatk ja ühine seikluskoolitus tähendavad tegelikult nii mõnigi kord sama asja.
Samas ei tohiks hariv ning meeskonda liitev mäng muutuda ka liialt tõsiseks koolituseks, sest viimase jaoks peaks osalejate meelsus ja ootused hoopis teised olema kui lihtsalt peo puhul.
Autor: ÄP