Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kontor tasub linnast välja kolida
Kontori linnast välja kolimise küsimust on tihtipeale üle tähtsustatud nii töötajate kui ka tööandjate hulgas. Kolimise protsess võib küll veidi tülikas olla, aga sellega kaasnevad paljud lisaväärtused, mis sissetöötanuna kuhjaga ära tasuvad.
Kolimine ja uue pinna otsimine on seotud tihtipeale ettevõtte kasvuga või eelmise asukoha või kontori sobimatusega. Peamiseks kriteeriumiks uue pinna valimisel on tavaliselt hind, mis Tallinnast juba mõni kilomeeter väljaspool asuvas piirkonnas on tunduvalt soodsam. Selle arvel on firmal võimalik osta suurem krunt ning rajada või rentida sobilikum hoone.
Linnast välja kolimine ei ole tavaliselt firma töötajatele suuremaks probleemiks. Vajadusel saab seda ka mõistlike vahenditega korraldada.
Näiteks on mitmed ettevõtted käivitanud töötajatele oma bussiliini. Arenduspiirkondades, mis jäävad suurema asula lähedusse, on võimalik kasutada regulaarset ühistranspordiühendust.
Autoga töötajatel on linnakeskkonnas tunduvalt kallim parkida, rääkimata igapäevasest liiklemismugavusest. Linnavälistes arendustes jagub parkimiseks ruumi kõigile ning enam ei pea teiste töötajatega olemasolevate kohtade pärast võistlema.
Samuti ei pikene reaalselt kontorisse jõudmise sõiduaeg ega bensiinikulu, kuna hommikusel tipptunnil on suuremad teed ummistunud eelkõige linna keskmesse suunduvatel marsruutidel. Vastupidine efekt töötab tööpäeva lõpus.
On väidetud, et linnast välja jääva trassi äärde rajatud hoone on kliendile vähem nähtav ja leitav. Tegelikkuses paistab trassi äärde jääv hoone tunduvalt paremini silma ning hoone pinda saab kasutada turunduslikel eesmärkidel, säästes sellega vahendeid. Soome ja muu Euroopa näited on tõestanud, et inimesed ei karda tulla ka linna piiril või sellest välja jäävasse keskusesse sisseoste sooritama.
Miinuspoolena linnast välja kolimisel võib tuua fakti, et paljud uued piirkonnad on alles arengujärgus ja võib ette tulla, et kõrvalkrundil käib keset tööpäeva vilgas ehitustegevus, mis häirib igapäevatööd. Nn põllupealses arendusprojektis võib raskendatud olla ka töötajate toitlustamine, mis siiski juba sissetöötanud tehnopargis tavaliselt probleemiks ei ole.
Autor: Urmas Niine