Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas sina juhid tuleviku ettevõtet?
Et sellele küsimusele vastata, peaksime teadma, milline on üks tulevikufirma. Põhiküsimus on, kas me suudame sellele vastata.
Kuna tulevikku suudavad ette näha vaid eriliste võimetega õnnistatud inimesed, tuleb lihtsurelikul tulevikku vaatamiseks esmalt heita pilk minevikku. Millised ettevõtted on kestnud läbi aegade? Kes olid tegijad aastal 1900 ja on jätkuvalt tõhusad ka 2007. aastal, milline on olnud nende sõnum maailmale ning eksisteerimise eesmärk?
Esiteks. Aeg on näidanud, et firmad, kus on olnud esmatähtis kasumi maksimeerimine omanikutulu suurendamise eesmärgil, on varem või hiljem osutunud kellegi poolt üle võetuks või siis on omanikud otsustanud ettevõtmise ise maha müüa. Ehk omanikke ei motiveeri niivõrd ettevõtlus kui selline, vaid sellest saadav tulu. Kaua kestvatel firmadel on põhimõtted, millest mitte kunagi üle ei astuta, lepitakse pigem väiksema tuluga, kui et riskitakse ohuga kasu saamise eesmärgil kaotada oma nägu. Inimestega on sama lugu - on asju, mida osa meist ei tee mitte mingi hinna eest, teiste jaoks on aga küsimus vaid hinnas.
Teiseks. Millist lugu sinu juhitav ettevõte räägib? Kas hea toode või teenus on kõik, mida pakute, või jutustate oma klientidele lisaks mõne loo? Lugu on loodetavasti piisavalt lihtne ja kultuuritaustast sõltumata kõigile mõistetav. Kui ei, olete valel teel.
Kolmandaks. Mida te teete oma personaliga? Kas teie eesmärk on neisse panustada nii vähe kui võimalik või vaatate olukorrale laiemalt ning kasvatate neist paremaid inimesi? Põhjust kiirustada on, sest tulevikku kujundatakse olevikus.