Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus ülesanne, ülesanne 43
Olen töötanud mitmes ettevõttes, kus probleemid algasid pärast seda, kui väliskapitalil rajaneva ettevõtte juhtkond otsustas minna üle maatriksstruktuurile.
Ettevõte viidi hiljuti üle maatriksstruktuurile. Korporatsioonis allub iga juht oma otsesele juhile ja vähem ettevõtte tegevjuhile. Ettevõtte peakorter asub emafirmas, mis tegutseb välisriigis.
Emafirma ja tütarettevõtte kultuurilised traditsioonid on erinevad. Ettevõtte kultuuri on kirjutanud emafirma tegevjuhid ning teenindajatena nähakse eelkõige müügiosakonna töötajaid. Logistika-, finants- ja tootmisosakonna inimesed näevad oma prioriteetides ja töökultuuris eelkõige otseseid töökohustusi ning alles seejärel hea tahte märgina on nad ka teenindajad.
Tütarfirma osakondade juhtides on olukord tekitanud täiendavat stressi ja sisekonfliktide arv on suurenenud: meeskonda kui tervikut professionaalsel tasemel sisuliselt enam ei ole (ümarlaua ühisnõupidamised tegevjuhi osavõtul on unustatud).
Tütarfirma on ka emafirma toodete edasimüüja, kuid maatriksstruktuur loob siin täiendavad takistused kliendirahulolu tagamiseks.
Mida peaks ette võtma, et maatriksstruktuurist tulenevaid teenindusprobleeme lahendada?