Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti murrab 45 miljoniga jäävangist
Järgmise aasta eelarveprojektis on jäämurdmisele kavandatud 45 mln krooni, karmi talve tingimustes taotletakse vajaduse korral lisavahendeid.
Jäämurdjatega teenindatavad sadamad on Muuga sadam, Tallinna ja Kopli lahe sadamad, Paldiski Põhja- ja Lõunasadam, Kunda, Sillamäe ja Pärnu sadam.
Veeteede ametil on jäämurdetöödeks Soome lahel kasutada jäämurdja Tarmo ja Pärnu lahel mitmeotstarbeline laev EVA-316. Pärnu lahele on broneeritud ka lisajäämurdja, mida saab rasketes oludes täiendavalt kasutada.
Aastast 2004 on veeteede ametil koostöökokkulepe Rootsi mereadministratsiooniga Rootsi vabade jäämurdjate kasutamiseks jäämurdetöödel Eesti vetes.
Eesti tänane jäämurdevõimsus ei ole piisav kvaliteetse jäämurdeteenuse osutamiseks raskel talvel. Praegust jäämurdevõimsust ja tegelikke vajadusi arvestades on ainuõige lahendus ehitada mitmeotstarbelised jäämurdjad, millele paigaldatakse ka õli- ja tuletõrje seadmed. See annab võimaluse kasutada laevu ka jäävabal ajal mitmesugustel töödel.
Lähiajal sõlmitakse leping uue jäämurdja projekteerimiseks. Selle tarbeks eraldati 2006. aasta eelarvest 20 miljonit krooni ja 2007. aasta eelarvest 50 miljonit krooni. Ehitushange on planeeritud läbi viia 2008. aasta keskel, esitatud pakkumistest sõltub ka ehituse lõplik maksumus ja ehituse lõpptähtaeg. Prognooside kohaselt valmib laev 2010. aastal.
Autor: Malle Lõhmus