Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistika võti seisneb järjepidevas parenduses

    Lean-filosoofia on palju enamat kui vaid säästliku tootmise kontseptsioon. See hõlmab endas terviklikku väärtusahela juhtimist, püüeldes täiusliku kvaliteedi ning efektiivsuse poole kliendi nõudluse rahuldamisel.
    Logistika eesmärgid kattuvad sellega 100%. Samas võib logistikat vaadelda tootmistegevusena, mille toodanguks on kliendi nõudluse iseloomule vastavate parameetritega materjalivood. Ehk teisiti väljendades: õige kaup õiges koguses õigel ajal õiges kohas.
    Perfektselt toimiv logistikasüsteem ei saa seega olla vastuolus lean'iga.
    Logistika peamiseks väljakutseks on püstitatud eesmärkide täitmine minimaalsete kogukuludega. Henry Ford selgitas juba 1929. aastal, et toode kujuneb seda kallimaks, mida kauem see väärtusahelas viibib ning mida rohkem kordi seda ringi liigutatakse.
    Seega saab logistilised kogukulud minimeerida kõigist nendest tegevustest hoidudes, mis ei loo lisaväärtust, kuid tekitavad kulu. Suurimad raiskamiskohad logistikas on laod. Seda põhjusel, et laos seisvale kaubale ei lisandu väärtust, kuid selle hoiustamine maksab.
    Samuti vajatakse kauba lattu vastuvõtmiseks, transportimiseks, hoiukohta paigutamiseks, laoarvestuse pidamiseks, inventuuriks ning laost väljastamiseks tööjõudu. Lõpuks teostatakse neid kulukaid tugitegevusi reeglina ebaefektiivselt, mis tähendab, et kasutatava tööjõu kasutegur on madal.
    Näiteks kauba komplekteerimisele mõeldud tööajast kulub suur osa hoopis riiulite vahel liikumisele, kaupade otsimisele jne.
    Lisaks eelloetletud põhjustele on oluline ka kauba laos viibimise aeg, kuna juba kasutuses olevat hoiukohta ei saa kasutada teiste kaupade hoiustamiseks. Samas võivad riiuleid suures osas täita aegunud varud.
    Parenduste tegemisel kasutatakse lean-logistikas kaizen'i, mis on jaapanikeelne vaste järjepidevale parendusele. Kaizen algab olukorra analüüsimisest. Selleks kasutatakse tööprotsesside kaardistamist ja tehnikat genchi genbutsu, mis hõlmab parendatavas protsessis vahetult osalevate töötajate arvamusi ja sündmuspaigal saadud isiklikku kogemust.
    Logistiliste protsesside kaardistamiseks, analüüsimiseks, parenduseesmärkide püstitamiseks ja tulemuste mõõtmiseks, samuti tsükliaegade mõõtmiseks on sobilik kasutada SCOR-mudelit (Supply Chain Operations Reference Model), mille saab integreerida Kuue Sigma kvaliteedisüsteemiga (SCOR Lean SixSigma Convergence).
    Autor: Illimar Paul
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.