Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikakulud paisuvad

    Ehkki majanduskasv on pidurduma hakanud, ei pääse siiski tulevalgi aastal asjaolust, et paljud teenusehinnad näitavad tõusutrendi. Et aga transpordisektor on otseses sõltuvuses nafta hinnast ning tööjõust, tuleb suurem osa hinna kerkimisest just nende süüks kirjutada.
    Näiteks tõusis eile nafta hind 93,20 dollarini barrelist. Oktoobris on nafta hind tõusnud 16%, kogu 2007. aasta jooksul 52%.
    Ka ASi Eesti Raudtee turundusdirektor Rene Varek tõdeb septembri Logistika kuukirjas, et tuleva aasta algusest kehtestatakse karmimad nõuded vedurikütusele, mis tõenäoliselt suurendab kütuse hinda. "Peame korrigeerima tariifi ja vagunite kasutustasusid," ütleb Varek.
    Ehkki tänavu küsitud meretranspordi eest on märgatavalt kõrgemat tasu, hoiatab rahvusvaheliste laevakompaniide ja transpordifirmade esinda ja ekspedeerija Roman Doroshenko Cargomasters Eesti OÜst, et hoolimata laevaliinide veomahu võimekuse tõusust, on laevaliinide sihiks tõsta ekspordihindasid, mis võib tähendada koguni 100protsendilist hinnatõusu.
    Logistikakulude tõusu tuleval aastal möönab ka ASi Rubla (endine Tere) logistikajuht Rein Jõgiso. Tõusu absoluutnumbreid Jõgisoo ütlema ei soostu, ent prognoosib kasvuks 7,5-10 protsenti. "Põhilised tegurid, miks kulud kasvavad, on kütuseaktsiisi ning tööjõukulude kasv," sõnab Jõgisoo. Vähemal määral mõjutab kulude kasvu ka remondi ja ehituse hinnatõus.
    Henkel Makroflexi tegevjuht Sirje Aal märgib teemat kommenteerides, et logistikakulusid tõstavad põhiliselt probleemid Venemaa piiril.
    Täpset transpordikulude tõusu Aal ennustada ei oska, ent rõhutab, et kulud tõusevad kindlasti. "Kliendid ise veavad peamiselt välja, seetõttu tööjõukulude kasv meid väga palju ei mõjuta," märgib Aal. Probleemid Venemaa piiril AS Rublat ei mõjuta, kuna Venemaale mineva kauba maht on Jõgiso hinnangul tühine.
    Kodu- ja sisustuskaupade jaemüüja JYSK Linnen'n Furniture OÜ regioonijuht Marek Järak nimetab logistikakulude kasvu põhjuseks samuti kütuse.
    "Põhiline on ikkagi kütusekulu ja meil siin kasvab järgmisel aastal poodide arv," pajatab Järlak, et Jyski logistikaosakond Lätis ning tema otseselt logistikaeelarve koostamise juures ei viibi.
    Elcoteqi peamised koostööpartnerid on globaalsed logistikaettevõtted nagu Schenker, TNT, DHL, UPS jne. Igal aastal korraldatakse korporatsiooni tasemel suuremate teenuse pakkujate vahel vähempakkumine, mis tagab ka konkurentsivõimelise hinna. Me eeldame, et meil õnnestub säilitada ka järgmisel aastal sama hea hinna ja kvaliteedi suhe kui siiani.
    Siseriikliku teenuse osakaal üldpildis on väike, lepingud on sõlmitud mitmesuguste kohalike partneritega. Suurema osa transpordikuludest moodustavad lennutransport, maantee- ja mereveod.
    Võrreldes eelmiste aastatega kulutused logistikale ei kasva, pigem väheneb. Selle peamiseks põhjuseks on eelseisvad muudatused tooteportfellis - kasvab keerulisemate ja kallimate, kuid väiksemates kogustes toodetavate sidevõrguseadmete osakaal.
    Suuremaid investeeringuid logistika valdkonda ei ole algaval aastal plaanis teha. Põhirõhk on olemasoleva laohaldustarkvara veelgi põhjalikumal kasutamisel. WMS ehk Warehouse Management System juurutati Tallinna tehastes 2004. aastal.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.