Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kes otsib, see ka leiab

    Suuruselt teine Läti linn, arenguhüppeks valmistuv Daugavpils on ootusärevuses. Kagu-Lätis linna kuus ajalehte ja telekanal on kogunenud linnavalitsusse ja ootavad ligi veerand tundi hilineva Eesti saatkonna ja ärimeeste delegatsiooni saabumist.
    "Teile on võib-olla see uudis, aga Eesti on suurim investor Lätis. Suurem Saksamaast ja USAst," lööb Eesti saatkonna majandusnõunik Urve Nõu kõik kohe pahviks, kuigi delegatsiooni liikmeid võib loendada kahe käe sõrmedel. Aga tal on selleks täielik õigus: Läti on ainuke riik maailmas, kus Eesti ärimehed on loonud oma kaubanduskoja.
    "Daugavpils on piiridevaheline keskus. Selle läheduses ristuvad nelja riigi piirid," juhatab natuke tagasihoidlikumalt sisse oma ettekande linna investeerimis- ja kaubandusosakonna juht Inna Kubare. Tartust veidi suurem Daugavpils on tuntud tööstuslinnana, kuid piirkonnas on ka palju vaatamisväärset. Linna tormilist arengut ennustab hea tööstusbaas, lähedus piiridele, viis raudteeliini, automagistraalid ja peagi avatav lennujaam. Viimast peab Alexela Oil juhatuse liige Ain Kuusik arengusütikuks.
    "Meil on käimas linna peatänava rekonstrueerimine. Kui Eesti ärimeestel on huvi, tulge rääkige otse minuga. Konkurss on avatud," haarab enamiku kohtumisajast kulutanud Kubare lõpetuseks härjal sarvist. Tõsi: kel soovi, see on esimesest rongist maha jäänud, sest linna veetrassi vahetus on käib praegu, kuid teisele on võimalik veel jõuda.
    Financial Timesi ajakiri Foreign Direct Investment paigutas mitmerahvuselise Daugavpilsi oma investeerimisedetabelis teisele kohale. Kui mitmekesisust loetakse Latgale pealinna plussiks, on probleemiks, et peamiselt venekeelne, kuid ka suurt läti, poola ja valgevene kogukonda liitev Daugavpils jookseb inimestest tühjaks. Tekkinud on paradoks: töötus väheneb, kuid see on halb.
    Inimesed lahkuvad välismaale või Riiga paremat palka teenima. Seetõttu ei näe ka ettevõtete direktorite nõukogu esimees Piotr Savostjanov eestlastest konkurente, vaid pigem abi linna arengus.
    Savostjanov loodab suhete tihenemist, sest näiteks Lõuna-Eestist saab Daugavpilsi kiirelt kohale.
    "Meie suhted on tegelikult väga tihedad, sest Daugavpilsi elanikud käivad sageli Eestis. Näiteks nüüdki, kui talv on tulekul, minnakse Pärnusse või Peipsile kala püüdma. Ka mina käin," lisab harrastuskalamees Savostjanov sõprussuhetele uue vaatenurga ja meenutab Tartus Barclay hotellis nähtud kaarti, kus Daugavpils oli Eesti osa.
    Kuid aeg sunnib takka. Delegatsioon suundub telekaamera saatel vaguniehitustehasesse. Hiljem külastatakse ülikooli, linnavalitsust, losse ja kirikuid. Esimesed kontaktid on loodud ja päeva lõpul tundub Eesti tankla ja kingapoe avamine tõenäoline.
    Daugavpilsi suurimat ja ka Läti liidrite sekka kuuluvat ettevõtet Daugavpils Lokomotivju Remonta Rupnica juhib aasta aega eestlane Aivar Kesküla.
    "Tehti ettepanek ja väljakutse tundus põnev," põhjendab veduritehase etteotsa sattumist lepingut aasta võrra pikendanud Kesküla.
    1700 töötajaga tehase suuromanikud (84%) on aastast 2004 Severstaltransi gruppi kuuluv AS Spacecom ja varuosade tarnele spetsialiseerunud ettevõte Skinest Projekt.
    "Meile oleks lati devalveerimine kasulik," iseloomustab Kesküla majandusolusid: tehas toob enamiku tooret sisse ja veab toodangu välja. "Kuid majandusele üldse on kuulujutud devalveerimisest väga halvad. See lisab ebastabiilsust ja närvilisust. Pikaajalisi otsuseid ei langetata."
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.