Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Schenker - Eesti tuntuim transpordi kaubamärk

    Logistika kuukiri küsitles üle 125 miljoni kroonise aastakäibega ettevõtete logistika eest vastutajaid, paludes nimetada kolm tuntumat ekspedeerimisfirmat ja kolm tuntumat autotranspordifirmat Eestis. Ekspedeerijate hulgas on teistest selgelt üle Schenker, DSV Transport ja DHL. Autovedajate tuntuse nimistut juhib Allondo Trailways, üllatusena järgnevad taas DSV Transport ja Schenker, kuigi kummalgi firmal ühtegi veokit ei ole.
    Eesti ettevõtete logistikud leiavad üsna ühiselt, et Schenkeri ja DHLi suure tuntuse taga on nende rahvusvahelisus, mis on aidanud neil suure ettevõttena oma kaubamärk ka Eesti turul tuntuks teha. Samuti pikaajaline Eesti turul tegutsemine. "Ma arvan, et paljuski on nende tuntusele kaasa aidanud rahvusvahelise emafirma tugi," ütleb ASi Mecro logistikaosakonna juhataja Alo Bernstein.
    Rahvusvaheliste firmade võimekus oma kaubamärki turundada on silma jäänud ka reklaamispetsialistidele. "Ma naudin DHLi kampaaniaid - peaaegu kõik on väga head," leiab reklaamiagentuuri TANK juht Joel Volkov.
    Ta nimetabki esmajoones, et turunduses on talle silma hakanud just rahvusvahelised gigandid nagu DHL, TNT ja UPS. "Kohalikud Eesti logistikud ei ole suutnud mind reklaami mõttes ühelgi moel puudutada või üllatada. Ehk ei ole veel aeg küps …" nendib Volkov.
    Ka OÜ Imagine AD juhatuse liige Margo Kütt toob näideteks rahvusvahelisi ettevõtteid, kellel suuremad võimalused ja lihtsam end turundada. Samas möönab ta, et vahest jäävad need reklaamid kaugeks.
    Ilusad on Kütti ütlusel UPSi reklaamid, aga need jäävad kaugeks, kuna ei ole eestipärased. "Samas on nende otseturundus selline, millega olen kokku puutunud ja mis liigutas, kuna peale esimest tellimust saadeti mulle, kui uuele kliendile, väike raadio teel juhitav UPS kaubaauto ja rõõmu jätkus kontoris kohe mitmeks minutiks," lisab ta.
    Kütt toob ka ühe rahvusvahelise firma positiivse eestimaisuse näite. "Meenub kunagine TNT kampaania - kõik mehed on head. Siin oli hää näha, et rahvusvaheline firma tegi väikesele Eesti turule eraldi reklaamikampaania, mitte ei kasutanud ülemaailmselt väljatöötatud kampaaniat."
    Tuntute seas omapäraseima saatusega kaubamärgi omanik on DSV Transport. Kümme aastat tagasi tegutses Eestis Svex Eesti nimeline firma, mis vahepealse aja jooksul on rahvusvahelisel tasandil saanud uusi omanikke või ise omandanud teisi firmasid.
    Tänaseks on jõutud nimeni DSV Transport. Viimati ettevõtte juhile Jaan Lepale küsimusi saates esitasin ajakirjanikuna alateadlikult küsimusi ettevõtte eelmise identiteedi, DFDSi kohta, mille peale Lepp vastas: "Pole hullu, meil siin omalgi vahest raskusi järje pidamisega …"
    Mingeid probleeme see nimede virvarr ei ole kaasa toonud. Lepp nimetab vaid naljakaid juhtumeid, kus kliendid esitavad neile DFDSi või Svexi kui nende konkurenti. Tihedaid nimevahetusi nagu ette teades ei olegi ettevõte siiani oma nime kui kaubamärgi turundamisega tegelenud. Lepp vastab, et kulud nimevahetusele ei ole olnud märkimisväärsed. Seda on näha kas või ringiliikuvate haagiste pealt, sest DSV haagistele lisaks sõidavad ka DFDSi ja Frans Maasi logodega haagised. Lepp ei varjagi, et vanad haagised vahetatakse uute vastu jooksvalt alles siis, kui see on majanduslikult põhjendatud.
    Teadlikult või teadmatult on aga DSV-le tuntust toonud teised võtted. Ka logistikakaugel inimesel ei ole Pärnu maanteed pidi Tallinna piirile jõudes võimalik mööda vaadata majast, mis on kokku pandud nagu värvilistest Lego klotsidest ja millel on suurelt kirjas DSV. See on firma paar aastat tagasi valminud logistikakeskus, mis valiti ka aasta logistikateoks.
    ASi Rautakesko logistikajuht Indrek Reismann toob välja ka teise tuntuse kogumise võtte, mis ei nõua otseselt turunduseelarve kasvatamist. Nimelt on tuntud ettevõtete juhid ja spetsialistid tihti sõna võtmas ka meedias, miskaudu on neist kujunenud arvamusliidrid. Seda põhimõtet on näiteks Jaan Lepp ja ka DHL Eesti juht Evert Kreek järginud. Neile küsimusi saates võib alati kindel olla, et tulevad ka vastused, misläbi on nende ettevõtete nimed tihti ka transpordi- ja logistikatemaatilistes artiklites.
    Kaudse reklaamiga tuntuse kogumisena toovad küsitlusele vastajad välja ka TNTd, kes on saanud kuulsust parima tööandja auhindadega ehk siis väärtustanud enda juures töötavaid inimesi ning seeläbi panustanud oma meeskonda.
    Tuntuse kogujatena märgitakse ära ka Schenkeri võrkpalliliigat ja transpordifirmade juhtide osalemist temaatilistel seminaridel.
    Haagised on parimaks reklaamikandjaks. Kuigi DSV Transport on loobunud oma haagiste uute nimedega üle kleepimisest, on transpordivahendi tähtsust reklaamikandjana raske ülehinnata.
    Kui teistel ettevõtetel tuleb osta reklaampindasid, siis transpordifirmadel on liikuvad reklaampinnad endal. Tuntuse enim toodud põhjendusena tõidki logistika eest vastutajad tuntud firmade tähistusega autode ja haagiste rohkuse tänavapildis. Allando Trailwaysil on näiteks ringi liikumas 135 haagist. Schenkeril on Eestis endal 65 treilerit.
    Veovahendi tähtsust reklaamikandjana iseloomustab reklaamispetsialist Joel Volkovi hämming. Ta nimetab, et kodumaiste firmade autode kujundustest paistab eelkõige silma Eesti Post oma ELSiga ja: "… mingil müstilisel põhjusel näen ma kogu aeg suurt rekkat, millel silt KopraTrans, aga see on ilmselt minu isiklik probleem," nendib Volkov.
    Mõni aasta tagasi oli Volkovile müstiline OÜ Kopra Transport isegi Eesti mõistes väga väike autotranspordifirma. Viimase pooleteise aasta jooksul on aga ettevõte järsult suurendanud oma sõidukite arvu - selle aja jooksul on soetatud kõik sadulautod ning pooled kaubikud.
    Kokku sõidab ettevõttel Kopra-Trans kaubamärgi all 32 transpordivahendit. Arvatavasti on järsk autopargi suurenemine ka põhjuseks, miks ettevõte on rohkem silma jäänud. Otseselt turundusele on aga firma selle aja jooksul kulutanud juhatuse liikme Indrek Sepa väitel vaid 90 000 krooni kaubamärgi kleepimisele autodele ja 4000 krooni Vasalemma rallikrossi toetamiseks.
    Schenkerit ja DSVd peetakse muidugi autotranspordifirmaks. Neil on ju oma kirjadega haagised. Ma arvan, et nad tahavad teadlikult endast mulje jätta kui autotranspordifirmast. Klient usaldab rohkem, kui teab, et ikka nemad tema kauba peale võtavad, mitte mõni suvaline väikevedaja.
    Oleme sellest teadlikud ja meile see teadmine isegi meeldib. Jätsime teadlikult oma ärinimesse sõna "transport". Samas meie emafirma ärinimi on DSV Road A/S.
    Ekspedeerija mõiste on Eestis uus ja veel segane. Ekspedeerijateks loetakse ka selliseid ettevõtteid, kes ainult vahendavad teiste vedajate ja ekspedeerijate koormaid. Nad ei tooda ise teenust, vaid vahendavad ainult informatsiooni. Selliseks ekspedeerijaks me ei soovi olla.
    Ei ole me sellest teadlikud. Aga muuta seda arvamust ka ei ürita.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.