Selgusid Aasta Logistikateo kümme finalisti

Tanel Raig 31. oktoober 2007, 00:00

Finaaltöid on avalikkusel võimalik hinnata e-posti teel. Lemmikkandidaadi nimega meili saab 4. novembrini saata aadressil sensei@sensei.ee. Hääletamisteate lõppu tuleb lisada oma nimi ja ettevõte/õppeasutus, kus töötate/õpite. Anonüümselt antud hääled ei lähe arvesse.

Nii žürii otsusel kui ka avalikkuse hinnangul on 50protsendine osakaal. Aasta logistikategu selgub logistika aastakonverentsil 6. novembril.

Logistika Pluss avas uue logistikakeskuse, et pakkuda klientidele enamikku logistikaahelasse kuuluvaid teenuseid.

2006. aastal muutis Logistika Pluss teenuste struktuuri - klientidele hakati pakkuma kogu logistikaahelasse kuuluvaid teenuseid ja loodi uus ettevõtlusmudel. Logistika Plussi logistikakeskus pakub klientidele paindliku graafikuga jaotusvedu, koolitatud personaliga lao- ja komplekteerimisteenust ning vastutab kaupade turvalisuse ja säilivuse eest. Toodete kleebistamine, müügiks ettevalmistamine, reklaamikampaaniate toetamine, olemasolevate lisaelementide juurde komplekteerimine, seadistamine - need on teenustest ainult mõned, mida Logistika Pluss tänase päeva seisuga lisaväärtusteenusena oma klientidele pakub.

Logistikakeskuse klient ei pea muret tundma tehnoloogiliste lahenduste pärast, maksab ainult reaalse laoseisu ja reaalselt tehtud töö eest.

1. oktoobril 2006 kolis Logistika Pluss uude moodsasse logistikakeskusesse, kus mahu täisvõimsus saavutatakse 2007. aasta lõpuks.

Uue avatud logistikakeskuse tulemusena saab klient kogu logistikaahela kompleksteenuse ühest kohast.

Logistikateo eesmärk oli muuta AS Lokman kui traditsiooniline jaotus- ja hulgimüügiettevõte organisatsiooniks, mis pakub oma klientidele lahendusi ajalise, koguselise ja geograafilise barjääri ületamiseks.

Ettevõttest, kus iga müügimees esindas iseendas kogu tarneahelat, tehti ettevõte, kus igaüks pühendub sellele, milles ta on parim. Tulemused saavutati: ostja palkamisega vabanes müügipersonalil tööaega 60%; ostukulu vähenes kaks korda; ITO 4,4 -> 5,6; müügi suurenedes jäi lao väärtus samaks; rohkem kui aasta laos seisnud kaupade väärtus vähenes 86%; brutokasum kasvas 25%.

ETK kolis oma lao ümber Assakul paiknevasse Logistika Kinnisvara laokompleksi.

Endistel laopindadel Kalda tänaval muutus keeruliseks kasvavate kaubamahtude transport ja enam ei olnud võimalik efektiivselt töötada uusi tehnoloogiaid kasutusele võttes.

Suurem osa ümberkolitavast kaubast (umbes 7000 kaubaalust) toimetati uude kohta pooleteise ööpäevaga. See oli võimalik tänu tõhusale ettevalmistusele, mis seisnes kauba eelnevas markeerimises uue laoaadressidega. Kolimisprotsessi paremaks korraldamiseks tekitati vanas laos wifi leviala ja kasutati kauba markeerimiseks käsiterminale. Uude laokompleksi kolimine võimaldas ühendada eraldi toiminud laoüksused ja kasutusele võtta uusi tehnoloogiaid. Olulisim tehnoloogia on kaubavastuvõtul ja kaubavaru haldamisel kasutatav süsteem RIS. Igale vastuvõetavale kaubaalusele omistatakse unikaalne ID, mis läheb alusele vöötkoodina.

Tallinna Tehnikakõrgkool (TTK) korraldas tänavu kevadel logistikaseminari, et seminari järel võetaks midagi ette logistikahariduse parendamiseks.

Tallinna Tehnikakõrgkooli kolmanda kursuse tudengite korraldatud logistikaseminar toimus Pärnus hotellis Strand. Seminarile registreerus üle 300 huvilise, mis tegi üritusest ühe suurema logistikaalase koosviibimise Eestis.

Seminari teema oli inimkapitali hetkeseis ja võimalused. Sisu keskendus eelkõige inimressurssi arendamise võimalustele. Logistikaalane areng saab alguse haridusest ja selle kvaliteedist. Kuna korraldajad leidsid, et logistikaharidus vajab edendamist, oli ka seminar suhteliselt hariduskeskne. Seminariga toodi Eestisse kogemusi naaberriikidest, mida tasub ka siin rakendada. Seminari programmis oli ka diskussioonpaneel ja minimess, mis said osalejatelt positiivse tagasiside.

Seminari tulemusena toimus juba mais Tallinna Tehnikakõrgkooli ja ettevõtjate vaheline ümarlaud. Selle tulemusena alustati tänavusel õppeaastal kursuseprojekte koostöös ASiga Eesti Post ja ASiga Schenker.

2006. aasta lõpuks valmis ASil A. Le Coq Tartu linna piiril uus logistikakeskus.

Tehases muutus kogu valmistoodangu käsitlemine ning lisandus uus logistiline tegevus - valmistoodangu transport tehasest logistikakeskusesse. Kuna A. Le Coq tootmisliinide koguvõimsus ületab ööpäevas 1700 euroaluse piiri, siis muutus sellise mahu käsitlemine traditsioonilisel moel kulukaks. Ettevõte võttis eesmärgiks automatiseerida tarneahel täielikult.

Iga tootmisliini lõpus lisatakse valmistoodangu alusele etikett vöötkoodiga. Alused liiguvad mööda rullkonveiereid väljastusalale, automaatne vagonett jagab valmistoodangu alused sorteerimiskonveieritele eesmärgiga koostada väljuvad koormad toodete lõikes. Sorteerimiskonveieritelt liigub ettevalmistatud koorem automaatsele laadimiskonveierile ning sealt spetsiaalsesse haagisesse, millesse on paigaldatud kettkonveierid. Kui koorem on jõudnud logistikakeskusesse, ühendab autojuht haagise mahalaadimiskonveieriga ning kaup liigub mööda rullkonveiereid valmiskaubalattu. Automaatika peatab aluse laoaadressile vastavas koridoris ning näitab elektrontablool laadurijuhile täpse aadressi, kuhu kaup viia.

Automatiseerimine hoidis kokku 55 000 inimtööjõutundi ning 12 000 autotransporditundi aastas. Automaatikaga pole seotud töötajaid ning kogu valmistoodangu maht veetakse tehasest logistikakeskusesse ühe spetsiaalse veovahendiga.

Quelle restruktureeris tarneahela ja keskendus teenuste sisseostmisele.

Logistikateo eesmärk oli vähendada ning stabiliseerida kulusid, tõsta tarnekindelust ning -kiirust. Samuti sooviti vabastada inimressurssi klientidele ning nende vajaduste rahuldamisele keskendumiseks.

2007. aasta juulis lõpetas Quelle kõik firmasisesed laotegevused Eestis ning suunas kogu saadetiste tarnimisega seotud laologistika Tšehhis asuva teenusepakkuja ladudesse. Klientide tagastussaadetiste töötlemine suunati Tallinnas asuva teenusepakkuja ladudesse.

Ümberstruktureerimise tulemusel lühenesid tarneajad Eestis 20% ja Lätis 25% Laologistikakulud vähenesid 15%.

Laadur OÜ võttis kasutusele uue kontseptsiooni ehitusmasinate ja suurte tõstukite jms seadmete hooldamisel.

Hooldusauto aluseks on 4x4 skeemiga MB Atego, mis võimaldab pääseda kõikjale, kus töötavad ka ehitusmasinad. Auto on varustatud kõige vajalikuga: soe töökoda, õli seadmed uue ja kasutaud õli jaoks, kraana, vints, survepesur jne.

Hooldusauto on varustatud Navirec jälgimissüsteemiga, mis võimaldab reaalajas teada saada auto asukohta ja liikumiskiirust. Samuti näha tehtud tööd, selleks kulutatud aega ja läbitud kilomeetreid.

Hooldusautot on võimalik tellida ka lühinumbril.

Eesti Posti pakisorteerimisliini hanke eesmärk oli tsentraliseerida saadetiste sorteerimine Tallinna postikeskusesse.

Ettevõte soovis muuta senist tööprotsessi, asendades selles aja- ja ressursimahuka saadetiste käsitsisorteerimise, kaalumise, mõõtmise ning sisestamise mehhaniseeritud ja automatiseeritud sorteerimisprotsessiga. Sellega taheti vähendada ka saadetiste sorteerimiseks vajaliku personali arvu.

Tallinna sorteerimiskeskusesse paigaldati pakisorteerimisliin, mis suudab sorteerida 3800 pakki tunnis. Saadetiste sorteerimine toimub vöötkoodi alusel automaatselt. Lisaks kaalub ja mõõdab sorteerimisliin saadetised. Projekti kogumaksumus on 18,5 mln krooni.

Logistikateo tulemusena sorteeritakse põhiosa Eesti Posti pakiposti mahust Tallinna sorteerimiskeskuses. Saadetiste käsitsisorteerimine on asendatud 90% ulatuses masinsorteerimisega. Saadetiste sorteerimisega seotud personalikulutused on alanenud 46%, töötajate arv vähenes enam kui 50%. Ajaline võit pakisorteerimise tööajast on enam kui 20%.

Kullerite ringile väljumine algab tund varem, kuna kullerid sorteerimisprotsessis enam ei osale.

DPD logistikateo eesmärk on pakkuda moodsat logistikalahendust mugavaks ostusoorituseks internetipoodides.

Käesoleval aastal alustas logistikafirma DPD uue kullerteenuse suuna arendust ning pilootprojekti B2C (Business to Consumer; ettevõttelt eraisikule). Kõiki Balti riike ühtses võrgustikus ning ühtsetel alustel hõlmav B2C kullerteenus on Eesti ja kogu Baltimaade turul unikaalne lahendus.

Ülebaltikumiline "ettevõttelt eraisikule" kullerteenus võimaldab e-poodnikul sooritatud ost oma kliendile koju kätte toimetada ühe tööpäeva jooksul. Täna Tallinnas, Valmieras, Šiauliais, Riias, Vilniuses või Tartus kullerfirmale DPD üle antud pakk toimetatakse saajale kätte juba järgmisel tööpäeval.

"Ettevõttelt eraisikule" logistikalahendus annab klientidele võimaluse pakkuda piiratud aja-, ruumi- ja inimressursi tingimustes ostukeskkonnana välja mugav, moodne ning laias valikus e-pood.

AS Tallink Grupp tõi Tallinna-Helsingi liinile kiirlaeva M/L Star ja koos sellega aastaringse kiirlaevateenuse Tallink Shuttle.

Projekti eesmärk oli tagada aastaringne, ilmastikust sõltumatu ning tiheda graafikuga kiirlaevateenus, mis võimaldaks ka kaubavedu.

M/L Star telliti 2005. aastal. 2007. aasta aprillis alustas M/L Star opereerimist Tallinna-Helsingi liinil. Laev tegi päevas kuus kahetunnist reisi. Lühim lossimis- ja laadimisperiood on tund aega, tehes teenuse veelgi operatiivsemaks.

Poole aastaga on Tallinki liinil veetud kaubaveoühikute arv möödunud aasta sama ajaperioodiga võrreldes kasvanud 17%, mis näitab teenuse vajalikkust.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 10:37
    Otsi:

    Ava täpsem otsing