Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Väikevedajad muutuvad populaarsemaks
Ekspedeerijad olid muutumas puhtalt ekspedeerijateks ning loobusid oma veoautode pargist. Autovedajate organisatsioon Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon oli aga mures -
ekspedeerijad soovivad, et turule tekiksid väikesed ja nõrgad veofirmad, kellele dikteerida oma hindu. Svex Eesti 28 veokist tekkis kümmekond uut firmat.
Svexi tegevjuht Jaan Lepp aga põhjendas, et suure autopargi majandamine ei ole ekspedeerimisfirmale efektiivne. Ning tõi näiteks Soome, kus olevat ka 72% veofirmadest ühe autoga.
Kartus oli asjatu. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi kinnitusel täna mingeid hõõrdumisi vedajate ja ekspedeerijate vahel näha ei ole.
Kuldkepp on ka rahul, et ERAA suutis täita oma tollase eesmärgi, et autoveoettevõtted oleksid suuremad. Eesti veofirmade keskmine autode arv on tunduvalt suurem kui Skandinaavia firmadel, kus tihti ongi isa ja poeg autojuhid ning ema dispetšer. Eestis on praegu kokku 853 vedajat, kellel on vähemalt üks sõidukikaart (ehk veok). Neil veofirmadel on kokku 7313 sõidukit.
Svex Eestist on aga vahepeal saanud DSV Transport. Nii toona kui ka praegu ettevõtte juhina töötav Jaan Lepp ütleb, et kümme aastat tagasi sai tehtud õiged otsused, kui keskenduti veokorralduse teenuse pakkumisele. Kümne aastaga on ettevõte kasvanud täpselt kümme korda ja saanud Eesti suurimaks ekspedeerimisfirmaks. Svex Eesti 1997. aasta käive oli 77,4 miljonit krooni, DSV Transpordi 2007. aasta käibeks tuleb 770 miljonit krooni. Svexi toonastest autojuhtidest on täna DSV Transpordile teenust pakkumas endiselt umbes pooled. Viimane Svexi auto läks küll pensionile umbes kolm aastat tagasi.
Autor: ÄP