Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspress saab reklaamist kasu
Kolme kuuga teeniti puhaskasumiks 19,3 miljonit krooni, mis tähistab 41,6% võrra kõrgemat märki kui aasta tagasi samal perioodil. Käive kosus 19,2%, 258 miljoni kroonini.
"Üllatav on see, et kuigi räägitakse palju majanduslanguse ootusest, siis reaalses majandustegevuses seda näha ei ole," kommenteeris tulemusi Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito, kelle sõnul oli kolmas kvartal meediaturul üllatavalt tugev just reklaamikäibe poolest. Ekspress Grupi selges langustrendis olev aktsia näitas vahelduseks ka ilusat tõusu - väärtpaber reageeris tulemustele 3%-lise kasvuga, lõpetades päeva 76,7 krooni peal.
Leito märkis, et soodne olukord on Ekspress Grupil võimaldanud ka päris palju arendustööd teha - käivitada uusi tooteid ja tegeleda suuremal määral turundusega. Ettevõtte turustuskulud kasvasid aasta esimese üheksa kuuga kolmandiku võrra, tööjõukulud nii palgatõusu kui ka töötajate arvu suurenemise tõttu pea sama palju.
"Aga eks see on panus tulevikku. Kui vaadata, mis meid järgmisel aastal ootab, siis väga paljusid neid kulusid meil järgmisel aastal ei ole," rääkis Leito.
Küll on aga Ekspress Grupil hiljuti Delfi ja Maalehe ostuks võetud 674 miljonilise laenu tõttu kanda päris olulised intressikulud.
"Finantskulusid see järgmisel aastal kahtlemata survestab, aga see on pigem lühiajaline probleem, samas kui internetireklaami kasv on kindlasti pikem trend kui üks aasta," usub Leito Delfist rahageneraatorit ning lisas, et plaanide kohaselt peaks Delfi kasum selle omandamiseks võetud laenu intressikulu siiski ära katma.
"Ehk lõpptulemusele peaks olema ikkagi positiivne efekt," märkis Leito.
Äripäeva peadirektorile Igor Rõtovile konkurendi edasiminek üllatuseks ei ole, sest kogu meediaturg on tema sõnul käesoleval aastal ilusti ülespoole liikunud.
"Erinevalt kinnisvarast või mõnest muust sektorist, kus me saame rääkida jahtumisest, meedias selle aastanumbri sees mitte mingisugust jahtumist ei tule. Seda see kvartalitulemus ka kinnitab," rääkis Rõtov. Ta selgitas, et majanduslanguse esimeses faasis reklaamiturg isegi tõuseb, sest raskemaks muutunud olukorras reklaamivad ettevõtted oma teenuseid ja kaupu rohkem.
"Kui majanduse tagasilöök jääb lühikeseks, siis meedia jääb sellest üldse puutumata, aga kui see on natuke pikem, võib tagasilöök ka meedias olla väga suur," viitas Rõtov riskidele. Turupildi muutumisel halvemuse poole peab ta võimalikuks ka Ekspress Grupi raskusi suurlaenu teenindamisel.
Samale asjaolule viitas kaudselt ka Hansabank Marketsi analüütik Pavel Lupandin.
"On võimalik, et laenu intressimaksed söövad ennast ka grupi kasumisse, mis võib nullida suure osa Delfi-äri kasumlikkusest," tõdes Lupandin, kelle ütluse kohaselt vastasid ettevõtte kvartalitulemused nii käibe kui ka kasumi osas üldjoontes ootustele.
Internetireklaami olulisuse ja trükimeediat edestava kasvu osas on Priit Leito ja Igor Rõtov ühel meelel. Kui mõlemad prognoosivad järgmise aasta trükireklaami kasvuks u 15%, siis internetireklaam kasvab oodatavalt oluliselt kiiremini.
Rõtov peab võimalikuks üle 50% kasvu, Leito umbes 30-35% kasvu.