Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinnal puudub kaubandustänav
Tallinnal puudub väljakujunenud kaubandustänav ning kaubanduspindade turul valitsevad jätkuvalt kaubanduskeskused. Taoline edu on võimaldanud mitmetel olemasolevatel keskustel pidada laienemisplaane.
Mitmed neist plaanidest lähemal ajal ka realiseeruvad. Samuti avatakse veel sel aastal uus ca 5000 ruutmeetri suurune kaubandustänav Rotermanni kvartalis, kuhu on juba varajases ehitusfaasis üürilepingud sõlmitud.
Samas võib märgata, et jaekaubanduse varasem kiire kasv on asendumas mõõdukama arenguga, seda eelkõige kohalike kaupmeeste seas. Laienemisvõimalusi otsivad juba esindatud ning üürileandjatele hästituntud kaupluseketid. Kuna populaarsemates kaubanduskeskustes pole vakantse juba pikemat aega peaaegu olnudki, võib öelda, et uued kaubanduspinnad leiavad üürnikud kiiresti.
Seega ei tohiks uutel keskustel või olemasolevate keskuste laiendustel veel üürnike ning nende kaubale sobiva ostjaskonna leidmisega raskusi olla. Kaubanduspinna leidmiseks peab arvestama vähemalt pooleaastase või isegi aastase otsinguperioodiga, olenevalt tingimustest ja nõudmistest. Kuigi avalikult nn "kuumas tsoonis" olevatele keskustele pakkumisi ei ole, on läbirääkimiste teel võimalik üürilepinguid vähegi sobivatele pindadele sõlmida.
Heas kohas asuvatele kaubanduspindadele püüavad kanda kinnitada ka vähemtuntud kaubamärgid ja alustavad ettevõtted. Nad on valmis vanadest tegijatest kõrgemat üüri maksma. Samas on taoliste ettevõtetega lepinguid sõlmides üürileandjal suurem risk, et kaupmees võib hinnata üle oma võimet üüri maksta või ei oska leida oma kaubale sobivat sihtgruppi.
Seega on kujunenud olukord, kus kaubanduskeskuste omanikud saavad üürnikke valida. Eelistatakse tuntud kaubamärke, pika ning laitmatu taustaga üürnikke.
Autor: Vivika Simmo