Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lihtsaim investeerimisstrateegia: osta-ja-hoia
Palju räägitakse tarbimishullusest ning sellele vastanduvalt tulevikku investeerimisest. Samas ei muuda ajanappus ning kartus oskuste puudumise ees investeerimist paljudele just atraktiivseks ideeks. Sellisel juhul tuleks kaaluda osta-ja-hoia strateegia kasutamist.
Tegemist on pikaajalise passiivse investeerimisstrateegiaga, mis tähendab ostetud aktsiate hoidmist pikema perioodi vältel (vähemalt 2 aastat). Osta-ja-hoia strateegia järgijal ei pea olema põhjalikke teadmisi majandusest ega rahandusest, samuti pole tema jaoks oluline olla kursis turu igapäevaste kõikumistega.
Osta-ja-hoia kasumlikkuse eelduseks on fakt, et pikas perspektiivis pakuvad turud head tootlust hoolimata kõikuvusest. Lisaks sellele pole ostmise ajastus oluline, sest investori eesmärgiks ei ole aktsia hinna madalseisu tabada. Samuti minimeerib osta-ja-hoia strateegia tehingutasud.
Alustama peaks noor inimene huvipakkuva investeeringu analüüsiga, näiteks firma tulevikuplaanide ning globaalsete trendide võrdlusega. Lisaks on kindlasti eelistatud tugevate finantsnäitajatega ettevõtted, mis on enda majandusharu liidrid.
Näiteks rohelise energiaga seotud ettevõtted tunduvad paljulubavad, sest trend liigub puhta energia suunas. Samas on see sektor väga paljude investorite huviorbiidis ning kui massid hakkavad ühte kohta panustama, ei pruugi algsest briljantsest ideest lõpuks midagi kooruda.
Sellepärast ei tohiks lihtsalt vooluga kaasa minna, vaid otsustada tuleks analüüsile tuginedes.
Kuigi turge pole vaja pidevalt jälgida, tuleks vältida osta-ja-unusta olukorra tekkimist. Suprema Varahalduse strateeg Peeter Koppel märgib, et globaliseerumisega on kaasnenud kapitali ülikiire liikumine nii geograafiliselt kui ka sektorite vahel. Sellest tulenevalt peab investoril kindlasti olema läbimõeldud väljumisstrateegia.
Üldjoontes on osta-ja-hoia strateegia mõeldud inimesele, kes on huvitatud raha paigutamisest pikemaks perioodiks, näiteks 2-5 aastaks. Strateegia järgi investeerija ei pea kindlasti igapäevaselt turge jälgima, kuid tal peab seevastu olema hea analüüsivõime.
Autor: Uku Sukles