Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mazda imelik nägemus sportlikust linnamaasturist
CX7 täidab margil senini täitmata seisnud augu. Kui vaadata, mis toimub konkurentide müügitabelites, peaks see müügi uuele taseme viima. Või kas ikka viib?
Välimusele on kõvasti rõhutud. Macho'likud rattakoopad punnitavad külgedel, katusejoon on justkui suurelt sportautolt laenatud ja nina tige nagu herilane. Tuled on Mazdale omaselt suhteliselt ulmelise kujundusega ja meenutavad ideeautode omi. Tegelikult jääb autot vaadates tunne, et mehed disainisid ühe suure sportliku mahtuniversaali. Siis tuli mingi tähtis pealik, kes teatas, et sorry, poisid, panime selle programmi lukku ja seda autot meil ikka vaja pole. Samas oli töö tehtud. Nii antigi uus ülesanne: tõstke masin kõrgemaks ja tehke sinna nelikvedu. Lihtne, arvasid insenerid, ja siin ta nüüd on - natuke üht ja teist - sportlik linnamaastur CX7.
Sisu on autol sama šeff nagu välimuski. Plastik on igasugu ulmelisi värve ja kujundeid võtnud ning sellest CX7 armatuuri moodustanud. Samas on istmed mugavad ja ruumi on isegi tagaistujatel omajagu. Pagasiruum on ka koht, kuhu mahub pere jao asju korraga sisse laadima. Hea elamuse saamiseks soovitan siiski vaadata kogu armatuuri ja auto sisemust pimedas, kui kõikvõimalikud ägedad valgusallikad nähtavale tulevad. Sinisega on hulga vaeva nähtud ja see helgib pimedas nii armatuuri näidikutes kui ka keskkonsoolis laes oleva LEDi abil. Lahendus on igati efektne, kuid ikkagi peab näppu vibutama. Sinine valgus on šeff, end silmadele pimedas kõige vastikum.
Sõiduomadustelt on CX7 väga hea. Ta on siiski rohkem sõiduauto kui tõsiseltvõetav mudamüttaja. Suuremaid kõrbeliivasid talle näidata ei julgeks, kuid linnamaasturile omaselt pakub ta head ülevaadet ümberringi toimuvast ja sõidab samas nagu nelikveoline keskklassi sõiduauto. Roolile kuuletub nagu politseikoer oma peremehele - tõsi, auto ei suuda istuda ega ka lamada. Siiski võiks rool täieliku elamuse saamiseks rohkem tagasisidet pakkuda, nagu ka politseikoer haugub, kui kahtlase pulbri leidnud on.
Mootor ja tõmme on see, millega CX7 saab uhkeldada. Juba MPSide pealt tuttav 2,3-liitrine turbomootor viliseb kapoti all oma meeletu hobusetalliga. Tore on küll, kui maastur mõnusalt edasi kühveldab, kuid mitu korda tekkis peas mõte, kas seda ikka vaja on. Laisa ja paksu inimesena oleksin pigem igatsenud korralikku diiselmootorit ja automaatkasti. Siin ehk peitubki võti, miks CX7 ei suuda Mazda müüginumbreid uuele tasemele viia, vaid seda peab tegema peatselt müügile tulev Mazda 6.