Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SEB Eesti Ühispank tõrjub lepinguid kiirlaenupakkujatega
"Täna ei ole ilmtingimata vajalik veel kelleltki hakata midagi ära võtma ehk töötavaid lepinguid üles ütlema," kommenteeris aripaev.ee-le SEB Eesti Ühispanga e-tehnoloogia ja operatsioonide divisjoni direktor Tammo Otsasoo.
"Autentimisteenuse täielik lõpetamine pankade poolelt lähiajal ei ole aktuaalne, sest alternatiivsed meetodid ei ole veel piisavalt juurdunud," ütles Otsasoo.
Otsasoo sõnul lõid pangad 1990. aastate lõpus oma autentimisteenuse, sest mitmed internetipanga teenused vajasid isikute tuvastamist, kuid see pole nende põhiäri. "See oli teadlik samm ja selle juures on kogu aeg olnud ka teadmine, et ega pangad seda teenust lõpmatuseni ei paku," ütles Otsasoo.
"Meie klientidest moodustavad SEB Ühispanga kliendid ligikaudu 20 protsenti. Loomulikult on see meie jaoks suur kaotus, kui meil pole pangalinki, läbi mille saaksid kliendid laenu pikendada, identifitseerida end või laenu taotleda," kommenteeris Credit Investi juht Valdis Kald aripaev.ee-le SEB Ühispanga otsust uute SMS- ja kiirlaenu pakkujatega enam pangalingi kaupmehelepinguid mitte sõlmida.
Nimelt peavad SMS-laenu pakkujad saeduse järgi edaspidi laenaja isikusamasuse dokumendi alusel tuvastama.
"Alternatiiviks oleksid ID-kaart ja Mobiil ID, kuid pahatihti inimestel neid ju pole ja Mobiil IDd me pole juurutanud, sest selleks peaks inimesel olema lepinguline number, kuid enamikul on firma numbrid," kommenteeris Kald alternatiive.
Mis saab siis, kui Hansapank ühineb SEB Eesti Ühispanga otsusega?
"Hansapank on väitnud, et nemad ei otsusta sama teed minna," märkis Kald.
"Hansapangale oleme me samasugune klient nagu teistelegi," lisas Kald, kelle sõnul kiirlaenuäril ei paista lõppu lähiajal küll ette tulevat.
Hansapanga Eesti peadirektori Priit Põldoja sõnul halvendab SMS-laen majanduslikku olukorda, aga nad ei näe põhjust seda teenust mitte pakkuda. "Iseenesest me võime loobuda üksikute klientide teenindamisest. Me arvame, et SMS-laen halvendab inimeste majanduslikku olukorda. Kuid me ei hakka seda teenuse lõpetamisega piirama," märkis Põldoja.
Autor: Kaisa Tahlfeld