Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbimisralli Kaubamajas kestab

    Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp ütles eilsel pressikonverentsil, et kaubamajade uute klientide ehk nn sisenejate arv oli viimasel üheksal kuul 5% kõrgem, mis räägib tema sõnul vastu sellele, et inimesed on väsinud kaubandusest ja ei külasta enam kaubanduskeskusi. Samuti rõhutas Puusepp, et sisenejate ja ostude vaheline suhe on kasvanud väga jõudsalt, mis räägib samuti vastu sellele, et inimesed ei osta enam või ei leia sobivat kaupa või ei ole hinnatase sobiv. Ka püsiklientide osatähtsus, vaadates partnerkaardi omanike kasvu, on kerkinud.
    "Inimeste palkade kasv ei aeglustu. See jätkub lähiaastatel veel samas tempos," ütles Puusepp küsimuse peale, kuidas seletada vastuolu, et langeva majanduskasvu taustal tarbivad inimesed jätkuvalt agaralt.
    Puusepp möönis, et järgmisel aastal tuleb jaekaubanduse kasvuks 10-14%, mis tähendab, et kasv kindlasti aeglustub. Samas jaguneb kasv sektoriti suhteliselt erinevalt. "Selverite ketis järgmisel aastal kukkumist ei tule. Või ka ilusektoris, sest kõik põhineb inimeste tarbimisharjumustel," oli Puusepp veendunud. Ta põhjendas stabiilsust sellega, et kes on ikka harjunud ostma kallimaid tooteid, jääb neid ka edasi ostma.
    Lisaks mainis Puusepp, et kõige suuremad kuluartiklid on tööjõud ja eri energialiigid. "Nendega tuleb lihtsalt arvestada, ega muud ei saagi nendega võitlemisel ette võtta," nägi ettevõtte juht lahendust raha söövale probleemile.
    Kuigi suurimateks konkurentideks pidas Puusepp toidukaupade kettidest Rimi ja Maximat, siis ei näinud ta otsest probleemi näiteks selleski, et Kuressaares asuvad peagi kõrvuti praegune Selver ja Säästumarket ning peagi rajatav Rimi.
    Lähemas tulevikus ei näe Puusepp, et keegi suurematest kaubanduskettidest võiks kaduda. Tema hinnangul võib see juhtuda väiksemate tegijatega.
    Eilsel pressikonverentsil tutvustas äsja loodud Kaubamaja ilukauplusteketi TKM Beauty OÜ juht Lea Endrikson uut brändi, millega laienetakse kolme Balti riiki. Endrikson ütles, et keskmine eestlane kulutab ilutoodetele aastas 2000-2500 krooni.
    Endriksoni andmetel kulutatakse Põhjamaades ilule aastas 7000-8000 krooni, Prantsusmaal ja Saksamaal isegi ligi 10 000 krooni elaniku kohta. "See näitab, et meie suund ja siht on õige," kommenteeris Endrikson iluvaldkonna laienemise põhjuseid.
    Tallinna Kaubamaja püüab oma uue ilukauplusteketiga eristuda seni turul olevastest pakkujatest. Endrikson uskus, et nad hakkavad eristuma läbi iluteenuse pakkumise, st avatakse ilustuudiod juuksuri-, küüne- ja spaateenusteni välja. Plaanis on avada 3-4 aastaga kuni 15 I.L.U. kauplust Baltimaades.
    Endrikson toonitas, et nad annavad ka meestele õiguse ilule, st hakkavad pakkuma senisest enam ja otsesemalt tooteid meestele. "Uus kauplustekett ühendab endas nii ilu, emotsiooni kui ka matemaatikat," tutvustas Endrikson Kaubamaja uue brändi ideoloogiat, mille motoks on ingliskeelne fraas: I love you are beautiful.
    Kaubamaja müügitulemused olid juba varem teada ja seega käibe real üllatusi ei olnud. Küll aga valmistas positiivse üllatuse kasumlikkus ning puhaskasum ületas meie ootusi umbes 15% võrra.
    Kolmanda kvartali kasumlikkus oli üle mitme aasta üks tugevamaid ning sedavõrd optimistlikud me oma prognoosides olla ei julenud. Aktsia soovituse tõmbasime oktoobri esimesel poolel "osta" pealt "akumuleeri" peale. Hinnasihti (10 EUR) me küll ei muutnud, kuid tõdesime tol korral ning oleme endiselt arvamusel, et praeguses majanduskeskkonnas on hinnasihi saavutamiseks kuluv aeg pikenenud. Seega kokkuvõttes oleme Kaubamaja kohalt ettevaatlikumaks muutunud (nagu ka peaaegu kõigi teiste ettevõtete osas).
    Ilutoodete brändi turuletoomine iseenesest pole uus uudis ning oleme sellesse alati suhtunud positiivselt. Meie hinnangul võib selle segmendi kasumlikkus osutuda suuremaks kui praeguste tegevusvaldkondade oma, mis mõjub positiivselt kogu grupi tulemustele. Pikemas perspektiivis peame valdkonna potentsiaali heaks, kuid jahtuva majanduskliima taustal võib selle efektiivne käivitumine võtta mõnevõrra kauem kui esialgu planeeritud.
    Autor: Virge Lahe
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.