Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ELi tarbijakaitse nõuab õigeid lennupiletite hindu internetis
Eestis on luubi alla võetud 26 veebilehekülge. "Kontrollitute seas olid nii lennuettevõtjad kui ka reisifirmad ja meie hinnangul ei ähvarda praegu neist ühtegi veel sulgemine. Konkreetsete ettevõtete nimesid praegu siiski välja ei tooks, sest ettevõtted on näidanud üles koostöövalmidust ja asunud tarbijakaitseameti esitatud nõudeid täitma," kommenteeris aripaev.ee-le tarbijakaitseameti pressiesindaja Evelin Koppel.
"Estonian Airi leht läbis kevadel tarbijakaitseameti kontrolli," lausus Estonian Airi PR-juht Ilona Eskelinen. "Amet kinnitas, et Estonian Airi kodulehel lennupileteid puudutav info on vastavuses kõigi kehtestatud nõuetega. Usume, et tarbijakaitseamet käsitleb kõigi lennufirmade kodulehti võrdse põhjalikkusega."
Eelmisel kuul märkis Hispaania tarbijakaitseametnik, et avastas eksitavat informatsiooni seitsmel kaheteistkümnest lennupileteid müüvast kodulehest, kaasa arvatud Ryanair, mis on Euroopa suurim odavlennufirma, kirjutas Guardian Unlimited.
24.-28. septembril uurisid Euroopa Komisjoni koordineerimisel 14 Euroopa Liidu liikmesriigi ja Norra asutused rohkem kui 400 veebilehte, et kontrollida nende vastavust liidu seadustele, teatas komisjon.
"Olgu tarbija Brüsselis või Barcelonas või Münchenis või Manchesteris - ikka tuleb talle pakkuda selget ja õiglast hinda, mitte varjatud üllatusi kirbukirjas trükitud lepingutingimustes," kinnitas Kuneva.
"Leidsime, et ligi 50% lennupileteid müüvatest veebilehtedest veavad praegu Euroopa tarbijat alt," lisas ta. "Esitan ettevõtetele rangeima hoiatuse, et nad astuksid kiiresti samme ja lööksid korra majja. Kui kell jaanuaris kukub, ei kõhkle ma ettevõtteid, kes ikka veel seadust rikuvad, avalikult ja nimepidi häbiposti naelutamast."
Autor: Kaisa Tahlfeld