Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaemüügiettevõtete TOP: 2006. a edetabel
Mullu võitis jaekaubanduse TOPi Quelle OÜ, kellele järgnesid Baltman OÜ ja Sportland Eesti AS.
Quelle juhatuse esimees Mari Rahumägi pidas toona plaani kullerteenusele üleminekuks. "Tahame rõhuda rohkem sõnale "müük" kui "post", märkis Rahumägi. Teise uuendusena soovis firma avada tellimiskeskkonna internetis, kus inimene näeks kohe, kas tema kaup on laos olemas, ning saaks seejärel jälgida tellitud kauba teekonda. Mari Rahumägi tundis rõõmu suurest klientide hulgast linnades - 60 protsenti kaubast läks Tallinna ja Tartusse, mis on müüjatest ja ostuvõimalustest küllastunud. See kummutas müüdi, nagu ostaks postimüügist kaupa vaid maainimesed.
Lisaks kasvanud usaldusele postimüügi vastu andis üle-eelmisel aastal Quelle majanduskasvu oma panuse ka Läti. Postimüügiturg on selgelt kasvava trendiga nii Eestis kui ka Lätis. Postimüük moodustab praegu vaid kaks protsenti kogu jaemüügiturust. Rahumägi möönis, et olukorras, kus ettevõte ei kasva aastaga mitte 10 protsenti, vaid mitu korda, on seda keeruline juhtida ja meeskonda koos hoida. "Oleme juhindunud kreedost: "Alati kahtle kõiges!"" rääkis Rahumägi. "Me küsime endalt pidevalt, miks me midagi teeme. Tuleb mõelda, kas need olukorrad ja suhted, mis kehtisid pool aastat tagasi, kehtivad ka täna. Iga päev on uus väljakutse."
mullu Baltman OÜ. Eestis oli Baltikal 28 kauplust, mis jagunevad eri brändide vahel: Monton, Mosaic, Baltman ja septembri lõpus lisandunud Ivo Nikkolo. Eesti-sisesele arengule paneb aga piirid suurte kaubanduspindade puudus. Baltika kontseptsioonid nõuavad suuri pindu, kus saaks eksponeerida korraga terveid kollektsioone. Nii vajab Montoni kauplus vähemalt 500 ruutmeetrit, Mosaic üle 300ruutmeetrist pinda. Samas on Baltika Eestis ostukeskustele väga atraktiivne partner ja ükski arendaja ei hakka oma projekti tegema enne nende majast läbi astumata.
Baltika kontseptsioonid ei ole Eesti-kesksed, sest kui on soov minna välisturgudele, tuleb töötada rahvusvahelise formaadi järgi. Kollektsiooni arendus toimub pinna suuruse järgi.
Sportland pidas oluliseks innovaatilist mõttelaadi ja kaupluste häid asukohti, mis paisutasid firma käivet ja kasumit.
Sportlandi tegevdirektor Karin Türk pidas konkurentsieeliseks marketingipoliitikat, suurt püsiklientuuri ning aktiivset püsikliendiprogrammi. Sportlandi meeskonnal on kõrge saavutusvajadus ning sellega on tagatud ka eduka organisatsiooni üks tähtsamaid iseloomujooni - tegutsemise sihikindlus, märkis Türk.
Autor: ÄP