Siret Jegorov - Müügiguru '07

Merike Lees 19. november 2007, 00:00

"Olin mina ise ja üritasin end mingisugustest koolitusel kuuldud lahendustest või läbi käinud ideedest mitte segada lasta," ütles ligi 900 müügitöötaja konkurentsis sõelale jäänud viieaastase müügikogemusega Siret Jegorov Puhastusimport OÜst.

Jegorovi hinnangul on kõik müügisituatsioonid erinevad ja neile ei ole valmis lahendusi. "Kõik tuli loomulikult, ma ei pidanud end ületama."

Esinemine, kus oli vaja kaamera ja publiku ees mikrofoni rääkida, oli tema jaoks ainus pingutust ja eneseületust nõudnud ülesanne. "Tekkis lavakramp, milleks kogemuseta inimesed valmis ei ole," rääkis Jegorov.

Žüriiliige ja mitmekordne Müügiguru võitja Matti Pruul rääkis, et Jegorov paistis silma oma initsiatiivikusega. "Ta haaras meeskonnaülesande puhul initsiatiivi, mis on piiratud aja tõttu väga oluline. Tema oli juhirollis ja jäi sellega silma," meenutas Pruul.

Ka enesetutvustuses jättis Jegorov Pruulile parema mulje kui teised.

"Utoopilise toote müümisel oli huumor see, millega ta suutis publikus erutust teha. Pole oluline, mida sa ütled, vaid kuidas sa ütled. Tema oskas seda," tunnustas Pruul.

Võistlejate üldises tasemes Pruul muutust ei täheldanud. "Seltskond oli kirju nagu Issanda loomaaed," kirjeldas ta. "Oli inimesi, kes tulid mütsiga lööma - see pole ju keelatud, aga ma ei näe eelmise aastaga võrreldes muutusi."

Teine žüriiliige, CVO Sales & Marketing Recruitmenti ärijuht Triin Raamat aga leidis, et finalistide üldine tase oli võrreldes möödunud aastaga kõrgem ning võistlus tasavägisem.

Siret Jegorov osales Müügiguru võistlusel koos kahe kolleegiga, kes mõlemad pääsesid samuti finaali.

Meeskondlikus finaalis jäid nad neljandale-viiendale kohale. Ehkki võit on käes, kavatseb Jegorov ka järgmisel aastal edasi võistelda.

"Hasart on sees. Üks inimene on olnud kahekordne võitja, see tulemus on nüüd vaja ületada," sõnas Jegorov.

Kahekordne võitja Matti Pruul, kelle tulemust Jegorov ihkab lüüa, ei ole mõelnud enam võistelda. Tema jaoks on mäng ammendunud ja ta tundis, et suudab žüriiliikmena rohkem pakkuda.

"Kui keegi tuleb kolmekordseks võitjaks, siis ma ehk võtan jälle korra osa," ei välistanud ta siiski.

CV-Online uuris oma kasutajate arvamust müügitöötajate taseme kohta. Enam kui 4100 inimesest pooled leidsid, et müügiinimeste tase on keskpärane.

Seda on soodustanud ja võimaldanud senine kiire majanduskasv - tarbimiskasv on olnud niivõrd kiire, et teatud valdkondades ei nõudnud müügitöö erilisi oskusi. Siiski on viimastel aastatel märgata müügiinimeste üldise taseme tõusu. Seda just põhjusel, et järjest enamates valdkondades ei piisa ainult soravast jutuoskusest, vaja on ka professionaalseid müügiteadmisi.

Eesti majanduse kiire kasv on tänaseks aeglustunud. Sellega kaasnev ettevaatlikus ja kohatine pessimism tuleviku suhtes hakkavad ka müügiinimestele ja nende tööle mõju avaldama.

Müügiinimestele tähendab see, et müüa on varasemast keerulisem. Lisaks toote või teenuse kvaliteedile saab määravaks ka professionaalsus: et müüa tiheda konkurentsiga turul, tuleb olla tasemel müügiinimene.

Selleks, et olla müügivaldkonnas edukas sõltumata majanduskasvu tempost, tuleks eelkõige arendada oma müügioskuseid ja professionaalset taset.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:11
Otsi:

Ava täpsem otsing