Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ka juhtidel-ettevõtjatel oma Orkut
Need pakuvad võimalust pidada silm peal oma tutvustel ja nende kontaktidel teistega. Ühe näitena pakub plaxo.com veebipõhist aadressiraamatut. Kasutajad saavad oma kontaktinfo Plaxo serverisse sisestada ja seda vajadusel alati uuendada.
Muudatused on aadressiraamatus nähtavad kõigile, kes isiku enda kontaktnimekirja lisanud. Kui kontaktid on seatud kesksele asukohale, võib lihtsalt jälgida isikute omavahelisi suhteid. Plaxo toetab ka suuremaid aadressiraamatu võimalusi nagu Outlook/Outlook Express, Mozilla Thunderbird ja Mac OS X-i Adress Book.
Suhtlusportaal LinkedIn on mõeldud ärikasutajatele, keda on juba üle 13 miljoni. Keskkond pakub kasutajaile ülevaadet ja kontakte nende isikute kohta, keda nad ärimaailmas teavad ja usaldavad.
LinkedIni abil saab leida tööd ja töötajaid, inimesi ning ärivõimalusi soovitustega ükskõik kellelt enda kontaktvõrgustikust. Sarnaseid võimalusi pakuvad ka Ecademy, Doostang, XING ja Facebook.
Viimane on populaarsust kogumas ka eestlaste seas. Alguse sai see Harvardi üliõpilaste kinnise suhtlusportaalina, mis on aga aina laienenud. Praegu on aktiivseid kasutajaid üle 34 miljoni.
Suhtlusvõrgustike liikmeks saamine on seni valdavalt tasuta, kuid reklaami ostmine keskkonnas käib tasu eest. Ent portaalid leiavad ka lisavõimalusi raha teenimiseks - nii on Facebookil turg ja LinkedIn müüb firmadele tööalast teavet ning tutvusvõrgustikke.
Sellised võrgustikud vähendavad näost-näkku kohtumiste vajalikkust ja tähtsust. Oluliseks on nii enda näitamine kui ka võimalike ja vajalike tutvuste otsimine. Ettevõtete esindajad üle maailma saavad lihtsas ja neutraalses keskkonnas vahetada ideid ning kliente vastastikuse kasu eesmärgil.
Samuti on see boonus tutvuste loomiseks ja hoidmiseks nii isiklikus kui ka ärielus. Arvestades suhtlusportaalide kasutajate arvukuse pidevat tõusu ning populaarsust, muutub süsteemis olemine üha kasulikumaks.
Mobiilitootjad on hakanud selle trendiga nakatunuile pakkuma telefone, mis lasevad kasutajal luua nimekirja tuttavaist, kellele on antud ligipääs jälgida selle isiku liikumist. Nii saab kohandada endale kaardi ja märguanne teavitab teid, kui mõni huvipakkuv isik satub teatavasse piirkonda.
Iseküsimus, kuivõrd objektiivne on teha nende keskkondade baasil ärimaailmas valikuid ja otsuseid, arvestades, et kellegi teise nime all varikonto tegemine on siiski lihtne. Samuti on inimesi, kelle huvi on omada palju tutvusi virtuaalselt, hoolimata sellest, kas ka reaalselt isikut teatakse või mitte.
Tartus asuva Hansson, Leego & Partner OÜ juhtivpartner Erkki Leego (pildil) on veebisuhtlusvõrgustikke kasutanud üle kolme aasta. Esimene oli LinkedIn, hiljem lisandusid Orkut ja XING. Valinud on ta need soovituste ning võrgustikuga liitunute kutsete kaudu.
Leego sõnul pakuvad need lahendused usaldusväärset kontaktivõrgustikku partnerite leidmisel, värskeid andmeid sõprade ja äripartnerite tegemiste kohta, samuti ka võimalust olla leitav.
"LinkedIni abil on mitu äripartnerit välismaalt mind vahendatud soovituse kaudu üles leidnud. Ise olen leidnud paar ärikontakti Eestis," kinnitab ta.
Autor: Maarja Tosso