Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ärme laseme endalt artikleid tellida!
Tavaliselt öeldakse mittemeeldinud loo kohta ikka, et "ah, see on nagunii tellimusartikkel". Alati olen sel puhul mõelnud, kes küll on see tellija, sest minu käest pole kunagi keegi midagi tellinud.
Kuid grupp mu kolleege tõestas veenvalt, et artikleid ja saateid saab Eestis jätkuvalt tellida. Loo hind on üks soojamaareis.
Nimelt käisid paarkümmend ajakirjanikku vähimate süümepiinadeta Top Toursi kulul Egiptuses ning lubasid vastutasuks kirjutada artikleid. Selline asi on keelatud ajakirjaniku eetikakoodeksis. Ning ilma mingi kahtluseta peaks sarnaste "pakkumiste" vastu mässu tõstma iga tõsiseltvõetava ajakirjaniku sisemine moraalikoodeks.
Postimehe peatoimetaja Merit Kopli õigustab selliseid reisilkäijaid: "Huvitava reisiloo saamiseks tuleb reis läbi teha ja kogemustest kirjutada."
Tõesti nõus, kuid kas tõepoolest leidub Eestimaa peal veel inimest, kes viitsiks ei tea mitmendat korda lugeda sellest, et Egiptuses on püramiidid, Niilus ja krokodillid? Vaevalt.
Äripäeva reisilood on meie töötajate või sõprade-tuttavate kogemuslood. Meie ajakirjanikud ega ka mitte kaasautorid ei reisi allikate kulul. Erandiks on vaid autoajakirjanik, kes üle maailma levinud tava järgi testib ettevõtete kulul autosid mitmetes riikides. Ning autoloo juures on märgitud, kelle kulul reis toimus.
Meediatarbijad ootavad ajakirjanduselt sõltumatuid lugusid. Ärme petame nende ootusi. Las reklaamiandjad ostavad tellitud lugude asemel parem reklaamipinda!