Eestlane eelistab spaas lõõgastuda

Merike Lees 23. november 2007, 00:00

Etiketiasjatundja Inno Joonas rõõmustab, kui kuuleb, et tehtud on eestlaste kingieelistuste küsitlus. "Eestlaste kingiteadlikkus ei ole veel välja kujunenud," räägib ta. "Meil kingitakse praegu palju firma logoga kelli. Ma arvan, et rahva eelistustes oli eesotsas sulepea ja tindipliiats."

Kuid Joonase oletus oli täiesti väär. Saajad oskavad küll eristada odavat nänni väärtuslikumatest asjadest. Ülekaalukalt kõige ihaldatavama ärikingi - spaapaketi põhjenduseks peab Joonas väsimust. "Ju me oleme väsinud, ju meie stressitaluvus on ületatud ning me tahame puhata ja lõõgastuda," arvab Joonas.

Tallinki spaa müügijuht Marii Kivinurm tõdeb, et nende spaa kinkekaart on küll esimese kuu jooksul väga populaarne olnud. "Üsna mitmele ärikliendile oleme teinud pakkumise, et nad saaks seda oma töötajatele kinkida," rääkis Kivinurm.

Viimsi spaa müügiosakonna juht Lauri Teorein kinnitab, et spaapakettide kinkimine on suurenenud, kuid mitte oluliselt. "Kingituseks ostetakse eelkõige päevaspaa või lühikesi majutuspakette. Kollektiivseteks külastusteks pannakse iga kord kokku eripakett sõltuvalt tellija soovist, võimalustest ja ajast," rääkis Teorein.

Kingieelistuste tipus on spaa ja reisi järel väärikal kolmandal kohal kunstnikutöö ja kultuurielamuste kinkimine. Rahva maitse pole sugugi nii halb.

"Kunstnikutöö peabki olema, sest seda ja raamatut peetakse rahvusvaheliselt oluliseks ja hinnatuks - kõik, mida inimene ise loonud oma hinge, käe ja vaimuga, on väärtuslik," kinnitab Joonas.

Tabeli lõpuosa üle tunneb aga Joonas rõõmu. "Mul on siiras heameel selle üle, et nänn on tagaplaanil," ütleb ta. Tema sõnul on oluline eristada äri- ja reklaamkinki. Ärikingitusega me täname või pakume head emotsiooni, reklaamkingitusega propageerime oma ettevõtet.

Reklaamkingituste müüja ASi Roi müügijuht Aivar Peegel ütleb, et tänavused tellimused on seotud tervise ja hobidega.

Soovitakse näiteks midagi sooja, midagi villast, midagi kuuma või midagi, mis kuuma aitab säilitada. Väga populaarsed on ka igasugu pulsimõõtjad ja sammulugejad.

Oma mõne aasta taguse menu on minetanud fliistooted. See odav materjal on asendunud villasega.

Spaapakettide hinnad algavad 500 ja lõpevad 3000 krooni juures.

"Tallinki spaa pakub kinkekaarti kahele terve päeva veetmiseks, see maksab 495 krooni," ütleb spaa müügijuht Marii Kivinurm. Võrdluseks - ühe inimese päevapilet maksab 300 krooni. Hoolitsusi tuleb eraldi juurde osta, kuid ka nende jaoks on Hera salongis olemas kinkekaardid.

Aastalõpu üritusi Tallinki spaas veel väga palju ei korraldata. Spaa reserveerimine kaheks-kolmeks tunniks maksab ligikaudu 60 000 krooni.

Viimsis algavad odavamate pakettide hinnad 500-600 kroonist ja lõpevad 2000-3000 krooni juures.

Küsimusele, mida soovitatakse valida, vastab Viimsi spaa müügiosakonna juht Lauri Teorein. "Klient peab ikka ise otsuse tegema. Soovitame vastavalt kliendi kasutuses olevale ajale ja võimalustele. Firmal on sageli eelarve ees ja sellele vastavalt me ka paketi komplekteerime."

Soomes toimunud mess Ärikingitused 2007 laiendas kingimõistet mittemateriaalses mõõtmes.

Helsingi messihallis septembris toimunud messil oli tavapäraste vidinate pakkujate kõrval arvukalt neid, kelle kingiks on emotsioon, nauding, lõõgastav hetk töövälises keskkonnas.

Nii pakkus ilusalong Aila Airo võimalust osta teenust, kus nende salongi jumestaja tuleb ja jagab õpetust näohoolduse kohta või annab nõu jumestamiseks. Hea idee firmadele, kus töötab palju naisi.

Helsingi Grand Casino pakus lisaks hasartmänguvõimalusele ka lihtsalt meeldiva õhtu veetmise võimalust koos õhtusöögi ja esinejatega. Klient tabab kaks kärbest ühe hoobiga - saab nii hea kõhutäie kui ka meelelahutuse.

Firmaürituste pidamiseks koha leidmine muutub iga aastaga raskemaks - uusi ja huvitavaid paiku tuleb vähe juurde ja vanad mõjuvad dé j? vu'na.

Soome firma Finstaship on leidnud alternatiivse rakenduse oma jäämurdjatele. Kaheksast talvel jääd lõhkuvast alusest on suvel viis avatud klientidele firmaürituste või isiklike tähtpäevade pidamiseks. Jäälõhkujad ei mahuta küll väga suurt seltskonda - kuni 70 inimest - kuid see-eest pakuvad karget elamust. Värsket ka, sest jäälõhkujaid üüriti ürituste tarbeks välja alles esimest suve. Nagu esimene hooaeg näitas, oli see populaarne pulmade pidamise koht. Õhtul kuus tundi kümneliikmelise seltskonnaga jäälõhkuja pardal maksab 1280 eurot.

Kui neile lisada veel tavapärased hotelli lõõgastuspaketid, seiklusturism või purjetamine, saab mõtteid ja ideid, mida töötajatele või klientidele kohandada. Nii saab kinkida originaalse ja meeldejääva elamuse.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:39
Otsi:

Ava täpsem otsing